Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 14. vasárnap Szilárda
Az M0-ás autóút M1 és M7 közötti szakasza 2013. december 15-én. Az M0 déli szektorához tartozó, eddig a kétpályásításból kimaradt, mintegy három kilométeres szakaszának megépítésére írt ki nyílt közbeszerzést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. A háromsávúsítást eredetileg a szakasz mellett lévő Tópark beruházója, a Walker and Williams Group vállalta, de a vegyes ingatlanfejlesztés csődbe ment.
Nyitókép: MTI/Beliczay László

Végre épülhet az M0 hiányzó nyugati szakasza

Készül az M100 gyorsforgalmi út – közölte közösségi oldalán Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti és stratégiai államtitkára, hozzátéve, hogy idén a kiviteli tervek elfogadása és a közbeszerzés után kerülhet sor a szerződéskötésre és a munkaterület átadására, így a jövő év elején már az alapkövet is letehetik.

Az ITM miniszterhelyettese azt írta, Völner Pál kollégájával, a térség országgyűlési képviselőjével a minap egyeztettek a Bicskétől Esztergomig kiépítendő, négysávos útról, illetve az ahhoz tartozó, kesztölci üzemmérnökségi telep megvalósításáról.

Kiemelte: Esztergom, Dorog és a környező települések vállalkozásai számára óriási előrelépés lesz az új út, hiszen így sokkal gyorsabban szállíthatják az áruikat. Az itteni cégek – mint például a Suzuki – rengeteg embernek adnak már így is munkát, a jobb közlekedési és fuvarozási infrastruktúrával pedig újabb lehetőségek nyílhatnak előttük, így tovább erősíthetik a térség gazdaságát – teszi hozzá.

„Ugyanilyen fontos persze az is, hogy a térségben élő családok így biztonságosabban és gyorsabban juthatnak el az autópályához, vagy akár a fővárosba, az ország különböző pontjairól érkező kirándulni, túrázni vágyók pedig hamarabb eljuthatnak a Pilis és a Gerecse csodálatos helyeire” – zárul Schanda Tamás posztja.

Az M0-s gyorsforgalmi út sematikus nyomvonala.
Az M0-s gyorsforgalmi út eddig elkészült, sematikus nyomvonala. Forrás: Wikipédia

Az M100-as gyorsforgalmi út lényegében a Budapestet körülölelő M0 autóút régóta hiányzó nyugati szakasza, amely a korábbi tervekkel ellentétben végül nem a budai hegyekben, hanem egy kicsit távolabb, Bicskétől Esztergomig fog kiépülni.

A fentiek értelmében az M0 körgyűrűnek már csak az északi szelete fog hiányozni, ami egy másfél évvel ezelőtti, a maival összhangban lévő kormánydöntés alapján az M10-es gyorsforgalmi út lenne, ami Esztergomot kötné össze Budával – emlékeztet a Portfolio.

Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor: hiába az adventi időszak, a politikában nincs elcsendesedés

Orbán Viktor szerint a gyermekvédelemben nincs alku. A miniszterelnök a Karmelita Kolostorban adott egyórás interjút Lentulai Krisztiánnak. A kormányfő szerint Amerika békét, Európa háborút akar, és kulcsfontosságú Magyarország mozgástere a 2026-os választáson. A teljes interjút a Mandiner YouTube-csatornáján tették közzé.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
A globális felmelegedés hatása az El Niño/La Niña jelenségre: jelentős változások küszöbén állunk?

A globális felmelegedés hatása az El Niño/La Niña jelenségre: jelentős változások küszöbén állunk?

Friss kutatási eredmények azt mutatják, hogy a trópusi Csendes-óceán időről időre bekövetkező felmelegedését (El Niño) és lehűlését (La Niña) is magában foglaló ENSO jelenségkör a bolygó felmelegedésével sokkal erősebbé és kiszámíthatóbbá válhat. 2050-re a trópusi Csendes-óceán elérhet egy kritikus átbillenési pontot, ami az ENSO-t egy erős, ritmikus ingadozásba kényszeríti, szinkronban más globális éghajlati mintázatokkal. Ennek eredményeként több kontinensen is fokozódhatnak a szélsőséges esőzések vagy megszaporodhatnak az aszályos időszakok, azaz nőhet a kritikus időjárási események kockázata.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×