Május 9-től emelkedtek a taxis tarifák Budapesten, az alapdíj 1000 forintra, a kilométerdíj 400 forintra, a percdíj 100 forintra nőtt. Az Országos Taxis Szövetség elnöke elmondta: folyamatos az érdeklődés azon taxis kollégák részéről, akik ideiglenesen, illetve hosszabb távon más munkát választottak, miután van utazási igény. Ahogyan az várható volt, és előre prognosztizálták, a tarifaemelést 10-15 százalékos fuvarszám-csökkenés kíséri, de ez társaságonként nagyon eltérően jelentkezik, van ahol mit sem érzékelnek belőle. A helyzet a tarifaelmést követő egy-másfél hónapban rendeződhet - tette hozzá Metál Zoltán.
Több, a taxizással ideiglenesen felhagyó sofőr próbálja a különböző adminisztratív dolgait korrigálni, a lejárt engedélyeiket pótolni, tehát ha nem is azonnal lesz tapasztalható létszámemelkedés, de azért folyamatban van - mondta az elnök.
Tájékoztatása szerint Budapesten több mint 7 ezer taxi nyújtott szolgáltatást 2019-ben, számuk a pandémia miatt 2020-ra 5 ezer alá csökkent. Az elmúlt hónapokban viszont visszafogott emelkedés mellett 5100-ra bővült a taxisok szám a fővárosban. Hogy mennyi lenne az ideális, röviden úgy kommentálta, az mindig a kereslet-kínálat kérdése.
A szövetség elnöke a magas tagdíjakat illetően emlékeztetett: miután az utcai leintések száma elenyésző, a taxisok kénytelenek valamilyen fuvarszervező „segítségét” igénybe venni, szerződést kötn, erre azonban többféle alternatíva van. Vannak olyan fuvarszervezők, amelyek nem egy állandó szolgáltatási-, illetve franchise díjat kérnek, hanem jutalékot a fuvarok bevétele után. Ugyanakkor a díjak mértékben is lehetnek eltérések, így ebben a tekintetben verseny is van a taxisért – tette hozzá. Metál Zoltán mindenesetre beszédes számnak tartja, hogy a budapesti taxisok 85 százaléka fuvarszervező irodával van leszerződve.