eur:
407.27
usd:
372.24
bux:
84858.31
2025. április 8. kedd Dénes
Nyitókép: BKK

Szerkezetkészek a Lánchíd aluljárói

A korábban kör keresztmetszetű aluljárókat a pesti és a budai oldalon is kiszélesítették. Változott a kerékpáros-aluljáró is.

Szerkezetkész állapotban vannak a Lánchíd hídfőiben lévő, kiszélesített aluljárók, az átkelő felújítása, valamint a függesztőorsók vizsgálata pedig ütemterv szerint halad - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtökön.

A közlemény szerint a budai aluljáróban a betonozási, vasszerelési és szigetelési munkák után már a burkolat alatti elektromos védőcsövek lefektetésénél tartanak a szakemberek. Ezek bevezetése után kezdődhetnek a villanyszerelési és az építészeti munkák, végül az aluljárók oldalfalaira kéregpanel-burkolat kerül majd. A korábban kör keresztmetszetű aluljárókat a pesti és a budai oldalon is kiszélesítették: egyenes falakat építettek, illetve tágasabb, téglalap alakú keresztmetszetet alakítottak ki, ezért azok jobban beláthatók és így biztonságosabbak lesznek az arra közlekedőknek - írták.

A budai hídfőben a három méter széles kerékpáros-aluljáró helyén egy megváltozott vonalvezetésű, több mint négy méter széles átjáró készült, ennek köszönhetően a kétirányú kerékpárút mellett egy elválasztott járda is épülhet a gyalogosan közlekedőknek. A pesti oldalon a korábbi gyalogos-aluljárót 4,1 méteresre szélesítették ki, hogy később lehetséges legyen a kerékpárral közlekedők áthaladása is.

Emellett folyamatban van a függesztőorsók vizsgálata. Ezek a szerkezetek kötik össze a láncokról leérkező függesztőrudakat a híd kereszttartóival. A felújítás során a tervezők és a műszaki ellenőrök közösen kiválasztották és megjelölték azokat az elemeket, amelyeket ellenőrzésre kivesznek, majd a Budapesti Műszaki Egyetem szakértői egyesével megvizsgálnak.

Ha a mérnökök ezt indokoltnak tartják, akkor a régi orsókat újakra cserélik. Egy-egy ilyen orsó 10-12 tonnás terhet tart, ezért az eltávolításuk és a visszahelyezésük során is különleges eszközökre, illetve nagy odafigyelésre van szükség, hogy a rudak terhelése ne változzon közben - emelték ki.

A közlés szerint a további munkálatok is ütemterv szerint haladnak. Megkezdődött a pesti oldalon a 2-es és 2M villamosvonal melletti kőfelületek tisztítása, javítása. Először a falfirkákat távolítják el ott, ahol a védőtávolság ezt lehetővé teszi, és a munka nem zavarja a közösségi közlekedést.

A budai oldalon letisztították a hídfő homlokfalát és befejeződtek a budai oroszlánok talapzatán végzett kőmunkák. Emellett már gyártják a Lánchíd utolsó négy pályatábláját, és a járdatáblák gyártása ugyancsak ütemezetten halad.

Elkezdődött a híd parti nyílásaiban az új járdákat fogadó tartószerkezetek helyszíni javítása, valamint továbbra is sátrak alatt festik a láncok alsó szakaszát, a híd új pályaelemeit és a kijavított tartószerkezetet.

A Lánchíd rekonstrukciója 2021 tavaszán kezdődött meg az A-Híd Zrt. kivitelezésében. A korszerűsítés a tervek szerint 2023-ig tart, de az útpálya már az év végén elkészül - közölte a BKK.

Címlapról ajánljuk
És ez még nem az árrésstop hatása – szakértő a meglepetésszerű inflációról

És ez még nem az árrésstop hatása – szakértő a meglepetésszerű inflációról

Márciusban 4,7 százalék volt az éves infláció Magyarországon. Előzetesen az elemzők arra számítottak, hogy a februrári 5,6 százalékról 5 százalékra mérséklődik a fogyasztói árindex. A kedvezőbb adathoz az árrésstop még nem járult hozzá jelentősebb mértékben – mondta az InfoRádióban Madár István, a Portfolio vezető makrogazdasági elemzője.

Farkas András: fenntartható, de méltánytalan a magyar nyugdíjrendszer

A nyugdíjasok helyzetéről, a valorizációs szorzóról, a nyugdíjrendszer fenntarthatóságáról, az elmaradt nyugdíjreform hatásairól, a nyugdíjasok javára tervezett áfa-korrekcióról, a nyugdíjkiegészítő megtakarításokról is beszélt Farkas András nyugdíjszakértő, a NyugdíjGuru News alapítója az InfoRádió Aréna című műsorában.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.08. kedd, 18:00
Palkovics László
a mesterséges intelligenciáért felelős kormánybiztos
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×