eur:
411.32
usd:
395.1
bux:
0
2024. december 27. péntek János
Nyitókép: BKK

Újfajta elektromos buszokkal lehet utazni Budapesten

A csuklós járművekkel a 7-es, valamint a 8E vonalon lehet találkozni.

A jövő technológiáját próbálhatják ki a fővárosban közlekedők, ugyanis a Budapesti Közlekedési Központ és két szolgáltatója, a BKV Zrt. és az ArrivaBus a Mercedes és az MAN legmodernebb csuklós elektromos városi autóbuszait tesztelik valós forgalmi környezetben – olvasható a társaságok közös közleményében.

Az ArrivaBus által tesztelt teljesen elektromos MAN Lion’s City 18E városi autóbusz május 21-ig, szombatig van forgalomban a belvárost is átszelő 8E vonalán. A BKV Zrt. által vizsgált Mercedes eCitaro G elektromos csuklós autóbusszal pedig május 17 és 23. között a 7-es busz vonalán, május 24 és 30. között pedig a 8E busz vonalán lehet találkozni. A tesztbuszok a 8E vonalon e8E, a 7-esen pedig e7 jelzéssel közlekednek.

A most bemutatott MAN Lion’s City 18E típusú, 18 méteres csuklós autóbusz minden körülmények között mintegy 300 kilométeres hatótávot garantál. Ezt a még napjainkban is kiemelkedőnek számító 640 kWh-nyi akkukapacitás biztosítja, amelyből 512 kWh energia áll az autóbusz rendelkezésére. A modern elektromos busz teljes hosszában alacsonypadlós, és dupla klíma szolgálja az utasok igényeit – írják.

A Mercedes eCitaro G típusú elektromos csuklós autóbusz szintén 18 méter hosszú, klimatizált és teljes hosszában alacsonypadlós. Az autóbuszt egy 441kWh összkapacitású akkumulátor hajtja, amellyel akár 340 km-t is képes megtenni városi körülmények között.

A tesztjáratokon ingyenesen lehet utazni, bárki kipróbálhatja azokat.

A közlemény hozzáteszi, hogy a BKK FUTÁR rendszerében percre pontosan nyomon lehet követni, hogy épp merre haladnak a járművek. A tesztelés lehetőségét a BKV Zrt. és az ArrivaBus biztosítja. A vállalatok elkötelezettek a környezetbarát járművek beszerzése iránt, mindent megtesznek annak érdekében, hogy tisztán elektromos hajtású járműveket hozzanak Budapestre, egyelőre teszt jelleggel.

Végül arra is emlékeztetnek, hogy a Fővárosi Közgyűlés 2019-ben fogadta el a Budapesti Mobilitási Tervet. Ennek egyik fontos célkitűzése a modern, környezetbarát járművek használata a fővárosi közösségi közlekedésben. Az elmúlt időszakban a Budapesti Közlekedési Központ már több alkalommal is tesztelt teljesen elektromos hajtású buszokat az ArrivaBus-szal és a BKV Zrt.-vel együttműködésében. Az Európai Bizottság által meghirdetett Zöld Megállapodás 2050-ig karbon semleges Európai Uniót vizionál. A stratégiai célkitűzéseknek megfelelően a Budapesti Mobilitási Terv a buszágazatban a zéró emissziós járművek beszerzését preferálja: trolibuszokét és elektromos buszokét, így a járműtesztre az EU célkitűzésével összhangban kerül sor – zárul a kommüniké.

Címlapról ajánljuk
Cserhalmi György: „Nem vagyok hajlandó rosszul lenni!”

Cserhalmi György: „Nem vagyok hajlandó rosszul lenni!”

A magyar színház- és filmművészet megkerülhetetlen alakja, és bár mostanában csak ritkán tűnik fel a vásznon, de mégis jelen van. Azt mondja, akik kíváncsiak rá, megtalálják, de tanítani nem akar, csak beszélgetni. Cserhalmi György szerint egy időtálló alkotás és a szakmai párbeszéd legfőbb építőköve egyaránt a kölcsönös bizalom. Úgy véli, a színművészeknek a színház az anyukájuk, a film pedig a mostoha papájuk, aki „hol kedves, hol nem”.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×