Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Nyitókép: Bernhard Lang/Getty Images

Dörzsölhetik a tenyerüket a villanyautósok

Igencsak kedvez nekik a rezsicsökkentés.

Arról közöl összeállítást a hvg.hu, hogy az elektromos autók otthoni töltése sokkal olcsóbb a nyilvános töltőállomások használatánál, és ezen autók tulajdonosai a kőolaj-alapú üzemanyagot tankolóknál sokkal jobban járnak a rezsicsökkentés miatt is.

Egy átlagosan használt átlagos villanyautó áramköltsége 100 kilométerre vetítve körülbelül 400-700 forint körül mozog. 480 forintos (jelenleg hatóságilag ennyiben maximalizált) üzemagyagárral számolva egy benzines vagy dízel autó 100 kilométeren alsó hangon 2500 forintot fogyaszt. Ha a kormány egyszer feloldja az üzemanyagok ársapkáját, a különbség még jelentősebb lesz.

Ehhez persze hozzájárul, hogy jelenleg a lakosság jóval kevesebbet fizet az áramért a rezsicsökkentésnek köszönhetően, mint amennyit a piaci árak indokolnának. (Kérdés persze, hogy meddig tartható fenn ez a kedvezményes ár.)

Az áram árához hozzáadódik még az otthoni töltőállomás kiépítésének költsége – feltéve, hogy a tulajdonosnak többre van szüksége a lassú, sima konnektoros töltésnél. Mivel a háztartási hálózatnak bírnia kell a töltőállomást, nem ritka, hogy a hálózatot bővíttetni kell (egy 22 kW-os fali töltőnek 3 fázison 32 amper áramerősségre van szüksége). A fali töltőberendezést, vezetékezést meg kell vásárolni, és mindenképpen érdemes szakemberrel beszereltetni. Összességében a házi töltőállomás kiépítésének költsége könnyen millió forint közelében alakulhat, ám kilométerenkénti fogyasztásra lebontva a cikk szerint hamar megtérül.

Címlapról ajánljuk
Mi történt Lewis Hamiltonnal? Dobogóra sem ért fel a legenda, csalódást keltő szezont zárt a Ferrari
2025, F1-évértékelő

Mi történt Lewis Hamiltonnal? Dobogóra sem ért fel a legenda, csalódást keltő szezont zárt a Ferrari

A pesszimistább várakozásokat is alulmúlta az idei Forma–1-es szezonban a Ferrari: az olasz csapat szurkolóinak Lewis Hamilton sanghaji sprintgyőzelmével és Charles Leclerc néhány dobogós helyezésével kellett beérniük. Az olasz istálló a negyedik helyen zárta a konstruktőrök csatáját. Vámosi Péter, a Motorsportol.hu főszerkesztője azon sem lepődne meg, ha 2027-ben teljesen új pilótafelállással kísérletezne a a Ferrari.

Háború, halál, béke – Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×