eur:
411.23
usd:
392.91
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
A 3-as metró a felújított szerelvényei a BKV Kőér utcai járműtelepén, ahol sajtótájékoztatót tartott a kocsik műszaki állapotáról Héri József, a BKV Metró Üzemigazgatóságának vezetője 2020. január 22-én.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Tucatjával mondják fel a BKV-s szerződéseket

Ez éves szinten több tízmilliárd forintos többletkiadást jelent a közlekedési cégnek.

Egyre több beszállító szeretné újratárgyalni a BKV-val kötött szerződést, akár 30-50 százalékos felárat is kérve a háború és a nyersanyagok drágulása miatt - értesült a Népszava. A közlekedési társaság igyekszik minden partnerrel megegyezni a korábban megkötött szerződés engedte pénzügyi kereteken belül.

A BKV a lapnak elismerte, hogy „megsokszorozódott a szerződésmódosítási igények száma a háború közvetett gazdasági hatásai - árfolyam-változás, gyártói áremelések, szállítási határidők, alapanyaghiány, fuvarozási kapacitások stb. – miatt.” Az áremelési kérelmek számával együtt a felmondások száma is folyamatosan növekszik, idén április végéig 36 szerződést mondtak fel az üzleti partnerek, ez pedig éves szinten több tízmilliárd forintos többletkiadást jelent a cégnek.

A BKV válasza szerint a beszállítói, gyártói visszajelzések alapján fennakadások, problémák lehetnek a gyártóknál az alapanyag-ellátással, ellátási láncokkal, fuvarozással, ezek hatásai pedig várhatóan megjelennek az anyag- és alkatrészellátásban a társaságnál is. A mindenre kiterjedő, jelentős áremelések megoldandó gazdasági korlátokat fognak jelenteni.

A társaság tárgyal a beszállítókkal és minden intézkedést megtesz annak érdekében, hogy az utazóközönség minél kevesebbet érezzen meg ezen hatásokból - teszik hozzá.

Az M3-as metró infrastruktúráját felújító Swietelsky Vasúttechnika Kft. már jelezte a BKV-nak, hogy a háború hatással lehet a munkavégzésre többek között a korábban Ukrajnából beszállított acélanyagok beszerzésének ellehetetlenülése, valamint a szállítási költségek növekedése miatt. A BKV ezzel kapcsolatban azt közölte, hogy a háború hatása még nem meghatározható, a kivitelezők általános paramétereket fogalmaztak meg.

A Népszava úgy tudja, hogy a 3-as metró szerelvényeihez alkatrész és szakember sem érkezik Oroszországban. A cég jelezte, hogy „a járművek műszaki üzemeltetéséhez szükséges másodpiaci háttérnek csak egy hányada köthető közvetlenül az orosz gyártóhoz és a felújítási szerződésben jelentős alkatrész átadása szerepelt, amelyekből egyelőre megoldható a járművek üzemeltetése”. Hozzátették, hogy vizsgálják és keresik az egyéb alkatrészbeszerzési és szállítási lehetőségeket.

A BKV üzleti terve 26 milliárdos veszteséggel számol.

Bolla Tibor vezérigazgató a háború hatásait elemezve, április végén az InfoRádiónak arról beszélt, hogy gumiabroncsból már kezd hiány kialakulni, míg a villamosok kerekeit spanyol beszállítótólpróbálják pótolni.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Lecsapott az Oresnyik Ukrajnára, hatalmasat hibázhatott Washington - Háborús híreink pénteken

Lecsapott az Oresnyik Ukrajnára, hatalmasat hibázhatott Washington - Háborús híreink pénteken

Bár csütörtök reggel még arról szólak a jelentések, hogy Oroszország - a történelem során először - interkontinentális ballisztikus rakétával (ICBM) támadta meg Ukrajnát, mostanra az amerikai forgatókönyv vált valószínűbbé: Vlagyimir Putyin orosz elnök bejelentette, hogy egy Oresnyik közepes hatótávolságú ballisztikus rakétával támadták Ukrajnát. Az is kiderült, hogy a rakéta indítása előtt harminc perccel Moszkva értesítette Washingtont, bár erre a lépésre a nemzetközi egyezmények szerint (melyekből egyébként a Kreml kilépett) csak ICBM-ek esetén lett volna szükség. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfontosabb híreivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×