Bár magánál az abroncs kiválasztásánál a minőség ugyanakkora súllyal esik latba, mint az ár, az esetleges áremelkedésnél gyorsan új abroncsot keresnek a magyar autósok – derült ki a Vredestein magyarországi képviseletének kutatásából. A cég szakértője szerint a háború, valamint az alapanyagok ára és hiánya miatt az abroncsok piacán áremelkedés várható, sőt átmeneti hiány is előfordulhat. A Magyarországon található gyárak enyhíthetik ezeket a nehézségeket, mivel a kész abroncsok szállítási költsége alacsonyabb, mint ha más országokból importálnánk a termékeket – írja a vezess.hu.
A kutatás a magyar autósok több mint fele a teszteredmények alapján választ gumit, míg a megkérdezettek harmada a gumis ajánlására hagyatkozik. A választásnál egyforma súllyal esik latba az ár és a minőség mint szempont, és a válaszadók közel 60 százaléka nem megy egy bizonyos minőség alá és egy bizonyos ár fölé.
Húszból 19 válaszadó számít áremelkedésre a közeljövőben, amit alátámaszt a szakember véleménye is. Az Apollo Tyres szerint akár húszszázalékos emelkedés is elképzelhető a piacon, mivel az alapanyagok árváltozása és adott esetben hiánya árfelhajtó hatással bír.
Az ipari korom 30-40 százaléka Oroszországból érkezik, ez a forrás most kiesett. Nem könnyíti meg a helyzetet, hogy a távol-keleti abroncsok ára is felment, ez a logisztikai költségek pandémia okozta emelkedésnek köszönhető. Ez akár 4-5 ezer forinttal magasabb árat is eredményezhet abroncsonként.
Áremelkedésre kell számítani a szerelési munkák esetében is, a legkisebb, 13-14 colos abroncsok darabjára vetített alapszerelés munkadíja elérheti a 2500-3000 forintot, a nagyobb méretek esetében ez akár 5-6 ezer forint is lehet, és ez még nem is tartalmazza például a kiegyensúlyozáshoz felhasznált súlyok mennyiségét, a szelep árát, vagy a tárolás költségét.
Ennek oka, hogy a magasabb minimálbér megemelte a szakmunkásfizetéseket is, valamint a vállalkozások sokkal borsosabb energiaárakkal számolhatnak, ezt a két tényezőt pedig a gumisok kénytelenek beépíteni az árazásba is.