eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Szerelvények fordulnak a Nagyvárad téri ideiglenes végállomáson az M3-as metró felújítás alatt álló déli szakaszán 2020. május 13-án.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Megszólalt a BKV-vezér a metrófelújítás esetleges csúszása, drágulása ügyében

Sajtóértesülések szerint az orosz–ukrán konfliktus miatt jelentősen csúszhat a 3-as metró felújítása, ráadásul a beruházás költségei is jócskán növekedhetnek.

Sajtóhírek szerint a 3-as metró felújításának eredetileg tervezett 2023 tavaszi átadási dátumát felülírhatja az orosz–ukrán konfliktus miatt bekövetkező egyre nagyobb munkaerőhiány, valamint a szállítási és gyártási folyamatokban jelentkező problémák. A Világgazdaság írt arról hogy a kivitelezők az utóbbi hetekben többször jelezték a BKV-nak, hogy veszélybe kerülhet az észak–déli metróvonal rekonstrukciójának határideje.

Megkerestük az ügyben a társaságot. Bolla Tibor vezérigazgató azt mondta, egyelőre tarthatónak látják az eredetileg tervezett átadást, de részletes tájékoztatást kértek a kivitelező Swietelsky Vasúttechnika Kft.-től. Tájékoztatásuk szerint a kialakult orosz–ukrán háború miatt több olyan akadály is felmerült, ami kihathat a későbbi munkavégzésre, vannak ugyanis olyan acélanyagok, vagy acélhoz köthető szerkezetek, amiket például Ukrajnából szállítottak be. Emellett jelentősen megnövekedtek a szállítási költségek, az üzemanyagárak, valamint a munkaerőköltségek is. Bolla Tibor hangsúlyozta, hogy

ez egy előzetes bejelentés volt, semmi ténnyel, amit a BKV természetesen tudomásul vett,

felkérve a Swietelskyt, mutassa be konkrétan azokat az akadályokat, amik a munkálatok elvégzését hátráltatják, vagy a költségeit megnövelnék, hiszen ezt követően tudnák elbírálni azt, hogy ez jogos, vagy sem.

A gazdasági napilap szerint az orosz–ukrán harcok és a világgazdaságban kialakult helyzet is jelentősen befolyásolhatja a projekt büdzséjét. Bolla Tibor jelezte, hogy egyelőre nincs hivatalos információjuk a kivitelező költségeinek emelkedéséről. Kiemelt kockázat lehet az energiahódozók áremelkedése, egyes kurrens anyagok árváltozsa, valamint építési anyagok és berendezések beszerzésének szűkülő lehetősége. A Swietelsky tehát ezeket jelezte, mint amik a szerződéses árra, esetleg határidőre kihathat – ismételte meg Bolla Tibor, aki további egyeztetéseket lát szükségesnek a kérdésben. A vezérigazgató hozzátette: a kivitelezővel kötött kontraktusban kötbér is szerepel, ami szabályozza, hogy a BKV-nak milyen biztosítékai vannak a késlekedés esetére.

Az 3-as metró megújítása 2017 novemberében kezdődött, a tervek szerint májusban a Kálvin tér, a Corvin-negyed, a Semmelweis Klinikák állomást adják át, és az utasok várhatóan 2023 első negyedévének végétől használhatják ismét a teljes vonalat, ami egyébként már egy módosított dátum, hiszen korábban 2022 végére, majd 2023 elejére tervezték az átadást.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×