eur:
411.19
usd:
392.62
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: Déli körvasút/Facebook

Déli körvasút: nélkülözhetetlen vizsgálatokkal folytatódik a munka

A projektnek újra meg kell szereznie a a környezetvédelmi engedélyeket, amelyeket a Fővárosi Bíróság februárban megsemmisített és új eljárásra kötelezte a feleket.

Elkezdődnek a talajvizsgálatok és a felmérések a Déli körvasút mentén, amelyek a részletes tervezést elősegítő első lépések – közölték a beruházás közösségi oldalán. A talajfúrással mérik a talaj fizikai tulajdonságait, végül a geodéziai mérések a felszín, illetve a különféle műtárgyak elhelyezkedésének pontosabb meghatározását szolgálják majd. A munkák a Déli körvasút mentén a Kelenföldi pályaudvartól Pesten, a Gubacsi út vonaláig tartanak. A munkák a budai oldalon most az első szakaszban kizárólag a MÁV területeit érintik, de a pesti oldalon a MÁV területek közvetlen közelében is dolgoznak majd, a többi között a Budapest Park térségében.

A vizsgálatok nemcsak a Déli körvasút kivitelezési munkáihoz szükségesek, hanem ahhoz is, hogy a projekt a korábbinál pontosabb és több adatra alapozva újra megszerezze a környezetvédelmi engedélyt, miután – ahogy arról korábban beszámoltunk – a Fővárosi Bíróság megsemmisítette a projekt környezetvédelmi engedélyét, és új eljárásra kötelezte a hatóságot. Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója az InfoRádiónak korábban azt mondta, elfogadják a bíróság döntését, és a lakosság érdekeit is figyelembe veszik a tervezéskor. Jelezte, hogy rengeteg lakossági fórumra, egyeztetésre, közösségi tervesére került sor, a civilek képviselőivel pedig tucatnyi alkalommal tárgyaltak a BFK munkatársai, tehát tisztában vannak a felmerült aggályokkal. Ezért az Újbudai Önkormányzat és a lakók kérésének eleget téve vállalták, hogy az összes olyan – több ezer – ablakot kicserélik korszerűbb, magasabb zajvédelmet kínáló ablakra a beruházás költségén, ami a vasútra néz. A Hamzsabégi parkkal kapcsolatban pedig azt, hogy ha a kivitelező levonul, akkor nemcsak helyreállítják, hanem az egészet megújítják.

A Polgárok a Pályán az Élhető Környezetért Egyesület alelnöke érdeklődésünkre azt mondta: céljuk, hogy a zöldterület ne csökkenjen, és a vasúti sínek közelében lévő ingatlanok ne sérüljenek az építkezés és a forgalom bővülése miatt. Tóth Sándor Péter szerint, ha a Déli körvasút a mostani tervek szerint valósulna meg, akkor Újbuda körülbelül 5 ezer négyzetméternyi ligetes zöldterületet veszítene, amiért cserébe egy másfél kilométer hosszú, több emelet magas beton „monstrumot” kapna a Hamzsabégi sétányon az extra zajvédelem miatt, amire a teherforgalom miatt lenne szükség.

Vitézy Dávid az InfoRádió Aréna című műsorában kitért a Déli körvasút részleteire is: „Hogy a Budapesten átvezető szakaszokat fejlesszük, ez a Déli körvasút, Kelenföldtől az Üllői útig a Dunán át, a mai kétvágányos szakasznak háromvágányosítása, sőt szakaszosan négyvágányosítása történik meg. Ennek a Duna-híd része lassan elkészül, két híd már megvan, a harmadik most épül, idén meglesz. A csatlakozó szakaszokon jövőre, 2023-ban kezdődik a kivitelezés és 2027-ig tart. Épül három új vasútállomás is. Az egyik a Kopaszi-gátnál, a déli egyetemváros mellett Nádorkert néven az új Mol-székház mellett, egy másik a Művészetek Palotája mellett a Közvágóhídnál, ahol az 1-es, 2-es villamos és a HÉV elérhető. A harmadik pedig a Népliget hátsó sarkában, ahol az új kézilabdacsarnok mellett keresztezi a vasút az Üllői utat. Ott a 3-as metróra, az Ecseri úti állomásnál lehet majd átszállni. […] És akkor itt át tudnak majd haladni az agglomerációs térségből érkező vonatok” – fejtette ki.

A Budapest Fejlesztési Központ és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közös közleményében arról írt, a Déli körvasút célja egy klíma és környezetbarát beruházás, amely jelentősen tehermentesítené az agglomeráció és a főváros közúti hálózatát.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Szakad a hó az országban, az elakadt kamionok már több utat blokkolnak

Szakad a hó az országban, az elakadt kamionok már több utat blokkolnak

Péntek hajnalban megérkezett a nagy havazás. Számos helyen akadtak el, csúsztak árokba járművek, kidőlt fák akadályozzák a közlekedést több úton.

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×