Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.43
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Gépjárművek közlekednek az elkészült szakaszon a 37-es számú főút Gesztely-Szerencs közötti négysávossá bővítéséről tartott sajtótájékoztató után Gesztelynél 2022. március 28-án. A munkák az ütemtervnek megfelelően haladnak, március 28-án a forgalmat átterelték az újonnan épült jobb pályára, így megkezdődhet a bal pálya szélesítése, a pályaszerkezet cseréje, az elválasztó sáv építése, illetve a régi hidak bontása. A 37-es út 19 kilométeres szakaszának négysávosításáról 2020-ban döntöttek, a 21 milliárd forintos beruházás 2023-ra készül el, március 28-án az első hét kilométeres szakaszt adták át a forgalomnak.
Nyitókép: MTI/Vajda János

Mérföldkőhöz ért a 37-es út négysávosítása

Ütemtervnek megfelelően haladnak Borsod-Abaúj-Zemplén megyében a 37-es számú főút Gesztely-Szerencs közötti szakasz négysávossá bővítésének munkálatai, hétfőn a forgalmat átterelték az újonnan épült jobb pályára, így megkezdődhet a bal pálya szélesítése, a pályaszerkezet cseréje, az elválasztó sáv építése, illetve a régi hidak bontása.

A 37-es út Gesztely-Szerencs közötti 19 kilométeres szakaszának négysávosításáról 2020-ban döntöttek, a 21 milliárd forintos beruházás 2023-ra készül el, hétfőn az első hét kilométeres szakaszt adták át a forgalomnak.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter Gesztelyen, az építkezés helyszínén hétfőn azt mondta: a közlekedési hálózatok állapota, kiterjedtsége alapvetően meghatározza az emberek életminőségét és a vállalkozások versenyképességét. A fejlesztések élénkítik a térségek és települések gazdaságát, vonzóbbá teszik az adott országrészt, régiót a munkahelyteremtő beruházások számára, javítják a közlekedés biztonságát.

Emlékeztetett: a kormány 2010-től jelentősen "felpörgette" a közúti beruházások ütemét, míg az elmúlt évtized elején 1300 kilométernél rövidebb volt a gyorsforgalmi úthálózat hossza, mára már a 2000 kilométert közelíti, az útprogramra több mint 3600 milliárd forintot fordítanak a költségvetésből, cél az is, hogy az összes megyei jogú várost bekössék a gyorsforgalmi úthálózatba.

Koncz Zsófia, a térség Fideszes országgyűlési képviselője és képviselőjelöltje arról számolt be, hogy húsz évet vártak a 37-es út négysávosítására, ennek egy szakasza most elkészült, a munka pedig folytatódik.

Hozzátette: ez az út rendkívül leterhelt, mostantól kevésbé lesz balesetveszélyes, "gyorsan, határidőre" valósult meg a kivitelezés, Szerencsig biztonságosabb lesz a közlekedés.

Megemlítette: a térségben, a Bodrogközben, a Taktaközben minden idők legnagyobb útfejlesztése kezdődött meg és tart, sok alsóbbrendű, és belterületi út újul meg.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×