Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Szavazó az országgyűlési képviselő-választáson a Vasvári Pál Gimnáziumban kialakított szavazókörben Nyíregyházán 2018. április 8-án.
Nyitókép: MTI/Balázs Attila

Választás 2022 - Kisorsolta a közmédia a politikai reklámok sorrendjét

Kisorsolta a közmédia a referendumról szóló, valamint a parlamenti választáson listát állító pártok és országos nemzetiségi önkormányzatok politikai reklámjainak közvetítési sorrendjét - közölte a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) sajtó- és marketingirodája pénteken.

A közleményben emlékeztettek: a köztársasági elnök által április 3-ra kiírt választásra hat párt, illetve pártszövetség és tizenkét országos nemzetiségi önkormányzat állított listát.

Hangsúlyozták: a közmédia felkészült a jelölőszervezetek politikai reklámjainak fogadására, és minden szükséges lépést megtett az esélyegyenlőség és a kiegyensúlyozott szerepeltetési arány biztosítására.

A tájékoztatás szerint a Nemzeti Választási Bizottság február 26-i döntését követően a politikai reklámok jogszerű és a választási esélyegyenlőséget biztosító közzétételének megvalósulását felügyelő Közmédia Választási Iroda, közjegyző jelenlétében, sorsolást tartott a listát állító pártok és országos nemzetiségi önkormányzatok politikai reklámjainak, valamint a választásokkal egy időben tartott népszavazásról szóló felhívások közvetítési sorrendjéről.

Kiemelték: a Dobos Menyhért, a Duna Médiaszolgáltató vezérigazgatója által vezetett választási iroda feladata annak a felügyelete, hogy a közmédia valamennyi médiatartalom-szolgáltatása a kampány és a választások ideje alatt is megfeleljen a Közszolgálati Kódex előírásainak és a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek.

Így a Duna Médiaszolgáltató Zrt. a legnagyobb éves átlagos közönségaránnyal bíró lineáris audiovizuális és rádiós médiaszolgáltatásában, a Duna Televízióban és a Kossuth Rádióban naponta három alkalommal, a 6-8, 12-14 és 18-20 óra között kezdődő idősávokban, megszakítás nélkül biztosítja a politikai reklámok közzétételét: a népszavazásra vonatkozó, valamint a listát állító jelölőszervezetek politikai reklámjait egymást követően teszi közzé, a jelölőszervezet által megjelölt napon és idősávban - fogalmaztak.

A jelölőszervezet egy idősávban naponta csak egyszer, legfeljebb harminc másodperc időtartamban kérheti a politikai reklám közzétételét, egy napon azonban akár mindhárom idősávban is. Egy reklámspot maximális időtartama legfeljebb harminc másodperc lehet - ismertették.

Felhívták a figyelmet arra, hogy a politikai reklámok megjelenési sorrendje az esélyegyenlőség biztosítása érdekében naponta változik. A közjegyző jelenlétében megtartott sorsolás eredményeként a politikai reklámok kezdő sorrendje a következő: népszavazás, nemzetiségi lista, pártlista. A kiegyensúlyozott szereplési arány biztosítása érdekében a következő blokkokban sorrendi rotációban követik egymást az egyes blokkelemek.

Hozzátették: a közmédiának rendkívül fontos, hogy a választásokon listát állító jelölőszervezeteknek egyenlő feltételeket nyújtson, ezáltal kiegyensúlyozott, objektív tájékozódási lehetőséget biztosítson a nézőknek és hallgatóknak.

Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×