eur:
393.13
usd:
363.62
bux:
72351.87
2024. július 4. csütörtök Ulrik
Szavazó az országgyűlési képviselő-választáson a Vasvári Pál Gimnáziumban kialakított szavazókörben Nyíregyházán 2018. április 8-án.
Nyitókép: MTI/Balázs Attila

Választás 2022 - Kisorsolta a közmédia a politikai reklámok sorrendjét

Kisorsolta a közmédia a referendumról szóló, valamint a parlamenti választáson listát állító pártok és országos nemzetiségi önkormányzatok politikai reklámjainak közvetítési sorrendjét - közölte a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) sajtó- és marketingirodája pénteken.

A közleményben emlékeztettek: a köztársasági elnök által április 3-ra kiírt választásra hat párt, illetve pártszövetség és tizenkét országos nemzetiségi önkormányzat állított listát.

Hangsúlyozták: a közmédia felkészült a jelölőszervezetek politikai reklámjainak fogadására, és minden szükséges lépést megtett az esélyegyenlőség és a kiegyensúlyozott szerepeltetési arány biztosítására.

A tájékoztatás szerint a Nemzeti Választási Bizottság február 26-i döntését követően a politikai reklámok jogszerű és a választási esélyegyenlőséget biztosító közzétételének megvalósulását felügyelő Közmédia Választási Iroda, közjegyző jelenlétében, sorsolást tartott a listát állító pártok és országos nemzetiségi önkormányzatok politikai reklámjainak, valamint a választásokkal egy időben tartott népszavazásról szóló felhívások közvetítési sorrendjéről.

Kiemelték: a Dobos Menyhért, a Duna Médiaszolgáltató vezérigazgatója által vezetett választási iroda feladata annak a felügyelete, hogy a közmédia valamennyi médiatartalom-szolgáltatása a kampány és a választások ideje alatt is megfeleljen a Közszolgálati Kódex előírásainak és a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek.

Így a Duna Médiaszolgáltató Zrt. a legnagyobb éves átlagos közönségaránnyal bíró lineáris audiovizuális és rádiós médiaszolgáltatásában, a Duna Televízióban és a Kossuth Rádióban naponta három alkalommal, a 6-8, 12-14 és 18-20 óra között kezdődő idősávokban, megszakítás nélkül biztosítja a politikai reklámok közzétételét: a népszavazásra vonatkozó, valamint a listát állító jelölőszervezetek politikai reklámjait egymást követően teszi közzé, a jelölőszervezet által megjelölt napon és idősávban - fogalmaztak.

A jelölőszervezet egy idősávban naponta csak egyszer, legfeljebb harminc másodperc időtartamban kérheti a politikai reklám közzétételét, egy napon azonban akár mindhárom idősávban is. Egy reklámspot maximális időtartama legfeljebb harminc másodperc lehet - ismertették.

Felhívták a figyelmet arra, hogy a politikai reklámok megjelenési sorrendje az esélyegyenlőség biztosítása érdekében naponta változik. A közjegyző jelenlétében megtartott sorsolás eredményeként a politikai reklámok kezdő sorrendje a következő: népszavazás, nemzetiségi lista, pártlista. A kiegyensúlyozott szereplési arány biztosítása érdekében a következő blokkokban sorrendi rotációban követik egymást az egyes blokkelemek.

Hozzátették: a közmédiának rendkívül fontos, hogy a választásokon listát állító jelölőszervezeteknek egyenlő feltételeket nyújtson, ezáltal kiegyensúlyozott, objektív tájékozódási lehetőséget biztosítson a nézőknek és hallgatóknak.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.05. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×