Lassan megvalósul az a kormányzati elképzelés, hogy minden megyei jogú város elérhető legyen gyorsforgalmi úton, ennek egy újabb lépéseként készült el az M76-os autóút három kilométeres szakasza Balatonszentgyörgy térségében - közölte Palkovics László a helyszínen.
Az innovációs és technológiai miniszter felidézte, hogy a kormány 2016-ban 3600 milliárd forintos útépítési programot indított, amelynek hármas célja az volt, hogy mindenki 30 percen belül elérje valamelyik autópályát, a sztrádák vezessenek el a határig, illetve minden megyei jogú városnak legyen gyorsforgalmiút-csatlakozása. Ebből már csak Kaposvár, Békéscsaba és Zalaegerszeg bekötése van hátra - jelezte.
Palkovics László kifejtette: az M7-es autópályát Zalaegerszeggel összekötő
M76-os a zalaegerszegi járműipari tesztpálya részeként is működik majd, ugyanis egy tíz kilométeres szakaszt tesztútként alakítanak majd ki.
Ez a rész alkalmanként teljesen lezárható, ahol nagysebességű járművizsgálatokat is végezhetnek. Hozzátette még, hogy a Balatonszentgyörgynél most elkészült három kilométeres szakasz rendkívül bonyolult a terepviszonyok és az út-vasút-csatlakozások miatt. Hasonlóan műszaki kihívást jelent a folytatás - már pályázatra meghirdetett - építése, mert a Kis-Balaton mellett kell megépíteni, és a remények szerint akár két év alatt el is készülhet.
Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese kifejtette: a három kilométeres új szakaszon
hat felüljárót építettek, ami a Zala folyón és a vasútvonalon is átvezet.
Új nyomvonalakra került a 76-os és részben a 71-es főút és azok csatlakozása is, továbbá három kilométer kerékpárút is épült, valamint négy vidraátjáró, a természettel való kapcsolat biztosítása érdekében.
Móring József Attila, a somogyi 3-as választókerület országgyűlési képviselője (KDNP) az átadáson azt mondta: az út a megyét ugyan csak rövid szakaszon érinti, de nemcsak Zalát viszi közelebb a fővároshoz, hanem a somogyiakat is Zalához és ezen keresztül Ausztriához. A kormány ugyanakkor a meglévő utak javításáról sem feledkezik meg, a Magyar Falu Program tesz lehetővé új, a zsáktelepüléseket megszüntető útfejlesztéseket is - tette hozzá.
Manninger Jenő, a keszthelyi választókerület országgyűlési képviselője (Fidesz) arra emlékeztetett, hogy az első Orbán-kormány idején, már 2002-ben születtek elképzelések a gyorsforgalmi utak fejlesztésére, de az elmúlt tíz évben jelentősen megnövekedtek ezek a beruházások. Az M76-osnak már a folytatását is tervezik Zalaegerszegtől, így Körmenden át Ausztria felé is közvetlen összeköttetést teremt majd.
Nagy Bálint, Keszthely polgármestere és egyben a térség fideszes országgyűlési képviselő-jelöltje úgy vélekedett, valóban fejlődik a vidék, és egész Zala megye számára az egyik legjelentősebb és legfontosabb fejlesztés az M76-os építése. Ez az út nemcsak az itt élő embereket és a településeket köti össze, de gazdaságfejlesztési szerepe is van, továbbá biztonságosabbá teszi a közlekedést.
Vigh László, Zalaegerszeg térségének fideszes országgyűlési képviselője azt hangsúlyozta, hogy a Zalaegerszegen 45 milliárd forintból épített tesztpályát még ebben a hónapban átadják. Ez a beruházás olyan mágnesnek bizonyult, ami miatt a környék hamarosan nemcsak a közlekedésnek, de a drónok fejlesztésének és a védelmi iparnak is egyik fontos bázisa lesz.
Bali Zoltán, Zalaegerszeg alpolgármestere (Fidesz-KDNP) arról beszélt, hogy Zalaegerszeg fővárosi autópálya-kapcsolata egy lépéssel közelebb került a megvalósuláshoz. Zalaegerszegnél az 1,3 kilométeres bevezető szakasz, Holládnál pedig az első 5,6 kilométeres nyomvonal már 2020-ban elkészült, de az M76-os a sármelléki nemzetközi repülőtér könnyebb megközelítését is lehetővé teszi majd.