eur:
394.68
usd:
365.25
bux:
71738.76
2024. július 3. szerda Kornél, Soma
Nyitókép: Pixabay

A közműcégek számláival kapcsolatban üzent a lakosságnak a MEKH

A közüzemi számlák folyamatos figyelemmel kísérését javasolja a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) a fogyasztóknak, és azt tanácsolja, hogy a megszokottnál magasabb összegű számla esetén érdeklődjenek a szolgáltatónál, mi okozhatta az eltérést.

Az energiahivatal hétfői tájékoztatójában emlékeztetett: a számlázási módoknál a fogyasztók választhatnak a papíralapú vagy az elektronikus számlázás között, és meghatározhatják azt is, hogy az elszámolási időszak alatt bediktálják-e az aktuális mérőállást, vagy a szolgáltatóra bízzák az egyes részszámlák összegének meghatározását. A számlázási módok között van átjárás, a módosítási lehetőségeket a szolgáltatók üzletszabályzata rögzíti - jelezte a MEKH.

Az elszámolási időszak általában egy év, ami nem naptári évet jelent, hanem az éves leolvasások közötti időszakot. Minden éves leolvasás után elszámoló számla készül, amely összeveti az év során kiszámlázott díjakat a tényleges fogyasztással, és a szolgáltató a kettő különbségéről állít ki számlát.

Két elszámoló számla között a szolgáltatók részszámlákat állítanak ki, amelyek a fogyasztást a felhasználó kérése szerint számítják. Jellemzően 11 részszámla és egy elszámoló számla érkezik egy évben, de - főként a víziközmű-szolgáltatásban - előfordul, hogy ritkábban, két-három havonta számláz a szolgáltató. Ugyancsak összevont számla érkezhet azokban az esetekben, amikor a számla értéke nem ér el egy bizonyos összeget, az összevonást általában 4-5000 forint alatt használják a szolgáltatók. A mérő nélküli felhasználók számláikat az év során egyenlő arányban elosztva kapják.

A MEKH kiemelte: fontos, hogy a fogyasztók a szolgáltatói számlákat folyamatosan kísérjék figyelemmel, és ha nem kapják meg a számlát, mielőbb vegyék fel a kapcsolatot a szolgáltatóval. Ha magasabb összegű számlát kaptak, mint amit megszoktak, járjanak utána, mi okozhatta az eltérést. Elsősorban a szolgáltatót érdemes megkeresni, amelynek 15 napos határideje van érdemben válaszolni a reklamációra.

Aki nem ért egyet a szolgáltató válaszával, lakossági fogyasztóként a területileg illetékes megyei vagy fővárosi kormányhivatalhoz fordulhat vizsgálati kérelemmel. A nem lakossági felhasználók számlapanaszait a MEKH vizsgálja.

Címlapról ajánljuk
Nem hagyja annyiban az Árpád hídi ámokfutó őrizetének enyhítését az ügyészség

Nem hagyja annyiban az Árpád hídi ámokfutó őrizetének enyhítését az ügyészség

A Fővárosi Főügyészség fellebbezést nyújtott be az ellen a bírósági döntés ellen, amely szerint az egy éve halálos balesetet okozó Árpád hídi autós Budapest közigazgatási határain belül szabadon mozoghat. Az InfoRádió Rab Ferencet, a Fővárosi Főügyészség helyettes szóvivőjét kérdezte az ügyben.

Seremet Sándor: fontos jelzést küldött Orbán Viktor a kijevi látogatásával

A miniszterelnök kijevi látogatása cáfolja azt a narratívát, amely szerint a magyar kormány ukránellenes lenne – erről beszélt az InfoRádióban a Magyar Külügyi Intézet vezető kutatója, a Neumann János Egyetem Eurázsia Központ kutatója.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.03. szerda, 18:00
Giró-Szász András
politikai tanácsadó
Jó a hangulat, felfelé vették az irányt a tőzsdék

Jó a hangulat, felfelé vették az irányt a tőzsdék

Pozitív hangulatban telik a kereskedés az európai tőzsdéken, ezzel a régió piacai javítani tudnak a tegnapi eséshez képest. Ehhez képest az USA-ban sokkal visszafogottabb mozgásokat látunk annak ellenére, hogy a friss adatok a munkaerőpiac lassulását mutatták, ami jó hír lehet a Fed kamatvágása szempontjából. Nagyobb mozgásokra azonban nem kell ma számítani az USA-ban, hiszen a Függetlenség Napja miatt már ma is korábban zár a tőzsde, holnap pedig nem lesz kereskedés, tehát várhatóan kisebb volumenekre lehet számítani.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×