eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Új grafikájú, Magyarország feliratú vezetői engedélyek sorakoznak a Pénzjegynyomdában.
Nyitókép: MTI/Pénzjegynyomda

Jogosítvány: még mélyebbre kell nyúlni a zsebekben

A világon végigsöprő infláció nem kíméli a hazai autósiskolákat sem, így minimális drágulásra lehet számítani idén.

Egy átlagos autóvezetői tanfolyam ára tavaly augusztusban 235 050 forintba került, az előző évekhez képest ugrásszerűen növekedett a jogosítvány megszerzésének a díja. A magas költségek okai közt említhetők a rendkívül gyors ütemben növekvő üzemanyagárak, de a kiemelkedő kereslet is hajtja a drágulást. A kormány a költségek csökkentésén kívánt segíteni azzal az intézkedéssel, amelyet már 2018-ban bevezetett. Eszerint, az a személy, aki 20 éves koráig sikeres KRESZ-vizsgát tesz, 25 ezer forintig visszakapja a képzésének összegét – hívja fel a figyelmet a BOON.

„Nálunk három nagy tétel van. Az üzemeltetési költség, a bérköltség és járulékai és maga a járműeszköz beszerzési költsége. Az üzemeltetési költség a kormány üzemanyagár-maximálásának köszönhetően nem drágult” – idézi a lap Orosz János, a Magyar Autósiskolák Szövetségének örökös elnökének az Észak-Magyarországnak adott nyilatkozatát.

Böröcz Mátyás, a Magyar Autósiskolák Szövetségének (MAISZ) jelenlegi elnöke arról beszélt a Világgazdaságnak, hogy idén tovább fognak emelkedni az árak, az autósiskolák kénytelenek a tanulókra áthárítani az újabb és újabb költségeket. Ugyanakkor az elmúlt években tapasztalt drágulás ellenére nem csökkent az érdeklődés a jogosítvány megszerzése iránt – teszik hozzá.

A tanfolyamok iránti érdeklődést azonban még a koronavírus-járvány sem fékezte, nagyjából ugyanannyian jelentkeznek évről évre az iskoláknál.

Egyetlen érzékelhető hatás, hogy többen választják az online KRESZ-oktatást.

„Az uniós átlagtól sokkal alacsonyabb árú a jogosítvány szerzése. Csakhogy egy példát említsek, tőlünk nyugatabbra 55 euró egy óra díja, ez átszámítva körülbelül 19 500 forint, pedig ott is javarészt hazánkhoz hasonló autókkal oktatnak”– tette hozzá Orosz János. Ezzel szemben Magyarországon egy óra díja 7000 forint körül mozog.

Az UNI Autósiskola vezetője mindezt azzal egészítette ki az Észak-Magyarországnak, hogy várhatóan a tavalyihoz képest is tovább emelik majd a képzéseik árát, mert az infláció 7-8 százalék körül alakult. Ha a benzinárat nem maximalizálja a kormány, akkor most 500 forint felett lenne ez az összeg, amely további drágulásra adna okot.

„Próbáltunk idén ahhoz igazodni, hogy ne kelljen év közben árat emelnünk, így ezért jutottunk a körülbelül 5 százalékos emelésre. Sajnos minden autósiskoláról elmondható, hogy nincs elég oktató a megnövekedett kereslethez” – fogalmazott Fazekas Zoltán.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×