Infostart.hu
eur:
387
usd:
328.6
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Nyitókép: BKK

Részletes információk az időalapú "BKV-jegyről"

Márciustól időlapú menetjeggyel is lehet utazni Budapesten, új vizsgálóbizottság alakulhat és megvalósulhat a fővárosi cégek béremelése is - ezekről is dönthet a fővárosi közgyűlés a jövő héten.

Jövő héten határozhat a főváros vezető testülete a tömegközlekedés időalapú jegyeinek bevezetéséről, ezek márciustól elérhetők is lesznek - mondta Kiss Ambrus általános főpolgármester-helyettes egy csütörtöki háttérbeszélgetésen.

"Az a terv, hogy március 1-jétől elérhető legyen egy 30 és egy 90 perces időalapú jegy. Fontos:

ezek a jegyek papír változatban nem, kizárólag digitális formában elérhetők,

applikációban megvásárolhatók, és az egyszerű jegyek digitális formában történő elérhetősége is meg fog történni. A 30 perces jegy 530 forintba fog kerülni, a 90 perces alapú jegy 750-be; a döntést ha most meghozza a közgyűlés, a jegyet 30 napon belül be is lehet vezetni" - mondta.

Kitért a fővárosi ingatlanügyeket vizsgáló bizottság felállítására is.

"Egyeztetés volt erről a frakcióvezetők és a főpolgármester között. Abban maradtak, hogy közös előterjesztés lesz, amelyben kezdeményezik e bizottság létrejöttét. Az elnökre és a tagokra vonatkozó javaslatokat pedig a napokban alakítják ki. Az ügykör ismert, nem a konkrét ingatlanok lesznek benne helyrajzi szám szerint, hanem az ügycsoport."

Beszélt a fővárosi cégeknél várható idei béremelés szintjéről is.

"A közgyűlés elfogadta decemberben a költségvetést, ebben az szerepel, hogy 15 milliárd forintos béremelési keret áll rendelkezésre, amelynek felosztása a bérpolitikai megállapodásból és a szakszervezetekkel történő megállapodásból kell, hogy megvalósuljon, és erre kezdődjenek meg a tárgyalások a cégek, intézmények szintjén. Ezek a tárgyalások megkezdődtek, tulajdonképpen szinte mindenhol le is zárultak - BKK, BKV, MKKSZ.

A béremelésből tehát 15 milliárd forintnyit állunk, a többit, ami a szociális és kulturális területet illeti, reményeink szerint a kormányzat."

Kiss Ambrus elmondta, nem ért egyet a gellérthegyi sikló aktuális terveivel.

"A beruházást támogatjuk közlekedési beruházásként, ami illeszkedik a Gellérthegy stratégiai tervébe. Azokat a terveket viszont, amelyeket most láttunk először, nem olyanok, amelyek a mi szándékainknak megfelelnek. Megfelelő kapacitású közlekedési beruházásra is szükség van. A tervek ráadásul túlzottan pusztítják a környezetet, a faállományt, áttervezés szükséges" - mondta.

Ismert, engedély birtokában akár már augusztusban elkezdődhet a kivitelezés, 2024-től használható is lehetne.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×