eur:
411.14
usd:
394.47
bux:
79040.09
2024. november 22. péntek Cecília
Új kerékpárút a Műegyetem rakparton 2018. január 24-én. Befejeződött a Bertalan Lajos utca és a Petőfi híd közötti útszakasz, valamint a Petőfi híd fel- és lehajtóinak felújítása.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

A Műegyetem rakpart zöldítésén vitázik Karácsony Gergely és Vitézy Dávid

A főpolgármester fasort szeretne a budai fonódó villamos tervezett útvonalára, a BFK vezérigazgatója szerint viszont annyi fa szerepel a tervekben, amennyit a főváros kért, ennek ellenére nem adja ki az engedélyeket október óta.

A budai fonódó villamos második ütemének, a Gellért tértől a Kopaszi-gátig történő szakaszának az újratervezését sürgette Karácsony Gergely egy szerdai videoüzenetében. A főpolgármester szerint a főváros célja a kötött pályás közlekedés fejlesztése, és ezért támogatják a Műegyetem rakpart fejlesztését is, de szerinte a Mol-torony beruházójának kellett volna megépítenie ezt a villamost.

A Budapest Fejlesztési Központ új tervei sem elég zöldek Karácsony Gergelynek, és a főváros és Újbuda vezetése új fasor építését szeretné az útszakaszon, és úgy vélik, hogy a jelenleginél egy sokkal zöldebb megoldást is meg lehet valósítani a beruházás során.

A főpolgármester felvetésére Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója azonnal válaszolt, ezt meg is osztotta a Facebook-oldalán. Mint fogalmaz, meglepte, hogy Karácsony Gergely kevesli a fákat a tervekből, mert "pontosan annyi fa van, amennyit a Főváros szeretett volna, egy darabbal sem kevesebb". Részletesen kifejti, hogy a fővárost képviselő tagok a projekt előkészítése során hogyan fejthették ki álláspontjukat, és a budapesti javaslatokat egytől egyig befogadták a tervezéskor.

A új szakaszon a villamospálya, ahol csak lehet, fűvel borított lesz, összesen 1,64 kilométer hosszban.A korábbi elképzelésekkel szemben mintegy 70 fával kevesebb kivágása szükséges a villamos megépítéséhez és a projekt keretében 178 új fát is ültetnek. Vitézy Dávid szerint ennél többet szerettek volna, de azt csak a jelenlegi 497 helyett megmaradó 113 parkolóhely rovására lehetne, azt pedig sem a Budapest Közút nem tartott elfogadhatónak, sem a XI. kerület vezetése sem. Emellett a parkolóhelyek alatt futó közművek miatt a fák ültetését a Fővárosi Vízművek és a többi közműcég nem engedélyezte.

A terveket november 5-én, az önkormányzati egyeztetések lezárultával nyilvánosan is bemutatták online lakossági fórumon, de a főpolgármester csak most reagált rá, miközben nem írta alá az október óta húzódó tulajdonosi és kezelői hozzájárulásokat.

"Az elkészült terveket a BFK 2021. október 15-én nyújtotta be a főváros számára a szükséges tulajdonosi és kezelői hozzájárulások megszerzésére, azóta érdemi előrelépés nem történt, a számos egymásnak ellentmondó fővárosi vélemény közötti ellentmondást nem oldották fel. Hangzatos Facebook-videók nyomán ez a villamos nem fog megépülni, csak ha a városvezetés el tudja dönteni, mit szeretne és kiadja a szükséges hozzájárulásokat" – írta Vitézy Dávid.

Címlapról ajánljuk

Mukics Dániel: a havazás miatt 80 helyen még most is dolgoznak a tűzoltók

A "szokásos" balesetek mellett még egy hókotró is elakadt az első komolyabb havazásban. Egyes iskolákban nem indult be reggel a fűtés. Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője pedig az InfoRádióban elmondta: havazás idején még arra is kell figyelniük a sofőröknek, hogy többet tankoljanak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×