eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 24. vasárnap Emma
Dugóban araszoló busz a Budakeszi úton
Nyitókép: forrás: Facebook

A mamutfenyők és a Nádas-tó miatt aggódnak a budakeszi buszsáv kapcsán

Budakeszi polgármestere a civilekkel és a lakossággal is egyeztetést kezd a Budapest Fejlesztési Központ útvonalterveiről, és javaslatokat vár alternatívákra is. A Nádas-tó Őrzői Civil Összefogás szerint ugyanis veszélyben van két természetvédelmi terület is Budakeszin az új út miatt, amelynek minden nyomvonala valamilyen módon érinti a mamutfenyők és a helyi természeti oltalom alatt álló Nádas-tó környezetét.

A Zsámbéki-medence autóbuszos közlekedés-fejlesztésének teljes körű előkészítése során felmerült egy összekötő útszakasz ötlete, amely a Telki, a Pátyi és a Budaörsi utat kötné össze Budakeszi közigazgatási területén. A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) beruházásában egy olyan buszsáv valósulna meg, ami jelenősen csökkentené a közösségi közlekedés menetidejét Budakeszi és Budapest között. Az elkészült tervek azt mutatják, hogy lehetséges elérni azt a célt, hogy a mai 50 perc fölötti menetidőt leszorítsák fél óra körülre, tehát azt az időt, ami alatt a 22-es buszok beérnek a reggeli csúcsban – fogalmazott korábban Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója.

Helyi környezetvédők azonban ellenzik a telki és pátyi utak közé javasolt összekötő út megépítését. „Egyrészt nem szeretnénk a nemrégiben, a Budakeszi Önkormányzat által bölcsen védetté nyilvánított Nádas-tavi mamutfenyők természeti területének a súlyos természetvédelmi sérülését” – kezdte az InfoRádiónak a Nádas-tó Őrzői Civil Összefogás szóvivője. Szigeti Balázs – szintén természetvédelmi szempontból – problémásnak nevezte azt is, hogy a beruházás miatt fragmentálttá válna a még egybefüggő, zöld természetközeli élőhely, illetve azt, hogy az útépítéssel ez az egyébként is vízhiányos terület (egész pontosan a száraz állapotban lévő tó, aminek kulcskérdése a csapadékvíz bevezetése), el lesz vágva a vízgyűjtőitől.

A Nádas-tó Őrzői Civil Összefogás szóvivője környezetvédelmi szempontokat is sorolt: az említett tó az uralkodó szélirányban fekszik, és a klímaváltozás idejében könnyű megérteni, hogy milyen óriási szerepet tölthet be a hőhullámok esetén. Ha ezzel szemben viszont egy autóút épül ott, akkor mind a zaj, mind a levegőszennyezés sokszorozottan fogja a várost érni – hívta föl a figyelmet. A szóvivő végül azt is kiemelte, hogy a szervezet szakértőinek számításai szerint, valamint a Közlekedés Kft. számai alapján úgy fest, hogy egész minimálisan fog a fő célpont, tehát a Budakeszi tengelyén áthaladó főút forgalma csökkenni, maximum 5 százalékkal.

Győri Ottília, Budakeszi polgármestere egyeztetne. A kormánypárti politikus szerint a közlekedési helyzet megoldása és a természetvédelmi értékek megóvása között kell dönteni. Elmondása szerint a környezetvédelmi és közlekedési szakemberek véleményén túl kérdőíveken a lakosság véleményét is kikérik, január 17-én pedig még egy lakossági fórumot is tartanak az ügyben, ahol a Nádas-tó Őrzői Civil Összefogás képviselői és bárki más is kifejtheti az álláspontját. Győri Ottília hozzátette, hogy a január végi képviselő-testületi ülésre terjeszti elő a javaslatot, és ezután döntenek majd a kérdésben.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Tizenhárom év után ismét lesz Magyar Filmszemle újításokkal és nagy meglepetésekkel

Tizenhárom év után ismét lesz Magyar Filmszemle újításokkal és nagy meglepetésekkel

Nyolc kategóriában összesen tizenhat díjat adnak át a februári filmfesztiválon. Muhi András, a Magyar Filmművészek Szövetségének elnöke az InfoRádióban elmondta: ismét versenyfesztivál lesz a Magyar Filmszemle, melyen szakmai különdíjak is gazdára találnak, továbbá az információs és panoráma szekcióban olyan alkotásokat is levetítenek, melyek rendezői nem kívánnak benevezni a versenybe, de a szakma véleményére kíváncsiak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 24. 17:15
×
×
×
×