eur:
411.59
usd:
395.28
bux:
79734.03
2024. november 22. péntek Cecília
A 3-as metró a felújított szerelvényei a BKV Kőér utcai járműtelepén, ahol sajtótájékoztatót tartott a kocsik műszaki állapotáról Héri József, a BKV Metró Üzemigazgatóságának vezetője 2020. január 22-én.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Metróért Egyesület: ez önmagában kevés

A Népszava értesülései szerint lassan halad a 3-as metró vonalára érkezett orosz metrókocsik javítása. Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke hangsúlyozta: az első körben érkezett 15 járműnél jelentős mértékű rozsdásodást tapasztaltak.

Bíró Endre némileg túlzónak tartja a felújítás kifejezést, szerinte jobban megállná a helyét a tapasztalt hiányosságok kijavítása, megszüntetése, ami azonban nem azt jelenti, hogy egy könnyű fajsúlyú dologról van szó. A Metróért Egyesület elnöke két problémát tart kiemelendőnek, amiket a legkritikusabbaknak érez: az egyrészt a kocsiszekrénynek a korrózióját, és ezzel párhuzamosan a nem megbízható hegesztési varratokat. Másrészt bizonyos nagy tömegű készülékeknek a felfüggesztését az alvázon, amik szintén nem függetlenek a hegesztés- és az alkalmazott anyagok minőségétől – jegyezte meg.

Mint fogalmazott, a kocsiszekrény korrodálása olyan probléma, amire jó szívvel nem mondható rá, hogy „pikk-pakk” megoldható. Bíró Endre emlékeztetett, eddig két szerelvényen végzett az orosz gyártó, illetve a BKV közösen próbajavítást, szinte kizárólag a padlólemez rozsdamentesítését illetően, és bár ezzel kidolgozásra került a technológia, hogy miként lehet a korrózió problémáját a sorozatjárműveken is megoldani, „ez önmagában azonban kevés”. Hiszen nemcsak a padló korrodál, hanem a kocsiszekrény nagy részénél tetten érhető: az ablak alatt a gumiprofiloknál, a tetőíveken, a hegesztéseken – sorolta.

A Metróért Egyesület elnöke hozzátette: 37 szerelvény 222 kocsijáról van szó, de érdekes mód,

az első 14-15 szerelvénynél erőteljesebben mutatkozik a fent említett probléma.

Találgatások szerint, mert ezek a kocsiszekrények éveken keresztül kint álltak a szabad ég alatt, amit Bíró Endre sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudott. Mindazonáltal úgy véli, amikor fény derült a korrózió mértékre, a legjobb megoldás a szerződésnek a felmondása lett volna.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×