eur:
392.6
usd:
362.16
bux:
72132.83
2024. július 7. vasárnap Apollónia
A 3-as metró a felújított szerelvényei a BKV Kőér utcai járműtelepén, ahol sajtótájékoztatót tartott a kocsik műszaki állapotáról Héri József, a BKV Metró Üzemigazgatóságának vezetője 2020. január 22-én.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Metróért Egyesület: ez önmagában kevés

A Népszava értesülései szerint lassan halad a 3-as metró vonalára érkezett orosz metrókocsik javítása. Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke hangsúlyozta: az első körben érkezett 15 járműnél jelentős mértékű rozsdásodást tapasztaltak.

Bíró Endre némileg túlzónak tartja a felújítás kifejezést, szerinte jobban megállná a helyét a tapasztalt hiányosságok kijavítása, megszüntetése, ami azonban nem azt jelenti, hogy egy könnyű fajsúlyú dologról van szó. A Metróért Egyesület elnöke két problémát tart kiemelendőnek, amiket a legkritikusabbaknak érez: az egyrészt a kocsiszekrénynek a korrózióját, és ezzel párhuzamosan a nem megbízható hegesztési varratokat. Másrészt bizonyos nagy tömegű készülékeknek a felfüggesztését az alvázon, amik szintén nem függetlenek a hegesztés- és az alkalmazott anyagok minőségétől – jegyezte meg.

Mint fogalmazott, a kocsiszekrény korrodálása olyan probléma, amire jó szívvel nem mondható rá, hogy „pikk-pakk” megoldható. Bíró Endre emlékeztetett, eddig két szerelvényen végzett az orosz gyártó, illetve a BKV közösen próbajavítást, szinte kizárólag a padlólemez rozsdamentesítését illetően, és bár ezzel kidolgozásra került a technológia, hogy miként lehet a korrózió problémáját a sorozatjárműveken is megoldani, „ez önmagában azonban kevés”. Hiszen nemcsak a padló korrodál, hanem a kocsiszekrény nagy részénél tetten érhető: az ablak alatt a gumiprofiloknál, a tetőíveken, a hegesztéseken – sorolta.

A Metróért Egyesület elnöke hozzátette: 37 szerelvény 222 kocsijáról van szó, de érdekes mód,

az első 14-15 szerelvénynél erőteljesebben mutatkozik a fent említett probléma.

Találgatások szerint, mert ezek a kocsiszekrények éveken keresztül kint álltak a szabad ég alatt, amit Bíró Endre sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudott. Mindazonáltal úgy véli, amikor fény derült a korrózió mértékre, a legjobb megoldás a szerződésnek a felmondása lett volna.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Kiss Róbert Richard: csak az tiltakozik a turisták áradata ellen, aki nem profitál belőle

Kiss Róbert Richard: csak az tiltakozik a turisták áradata ellen, aki nem profitál belőle

A turizmus nem szociális jog, így joggal szednek belépődíjat az utazók kedvenc célpontjai – mondta Kiss Róbert Richard, de a turisztikai szakértő arra is emlékeztetett, hogy ezek a látványosságok eddig is a bevételük nagy részét éppen a pokolba kívánt látogatóktól szerezték.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.08. hétfő, 18:00
Lakatos Júlia
a Méltányosság Politikaelemző Központ stratégiai igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×