Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Nyitókép: nif.hu

Felvonultak a kamionok az új Tisza-hídon – fotók

Rendben lezajlott a próbaterhelés az M4 gyorsforgalmi út új Tisza-hídjánál, a Szapáry hídon – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.

Statikus és dinamikus terhelést végeztek, a hídszerkezet különböző részein, elemein mérve az ezek hatására bekövetkező alakváltozásokat és az egyes szerkezeti elemekben keletkező feszültségeket, például a főtartó lehajlását, támaszok süllyedését – olvasható a cég közleményében.

Az állami beruházással épülő Tisza-hídnál a statikus próbaterhelésben a pálya jobb és bal oldalán 16-16, egyenként 48 tonna súlyú tehergépkocsi vett részt. A dinamikus terhelésnél pedig két tehergépkocsi haladt át a hídon óránként 5, 20, 40, 60 kilométeres sebességgel.

Hozzátették: megkezdődött az M4 Abony - Törökszentmiklós közötti 27,1 kilométeres szakasz műszaki átadás-átvételi folyamata, várhatóan 2022 februárjában helyezik forgalomba.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×