eur:
385.96
usd:
355.44
bux:
0
2024. május 21. kedd Konstantin
Nyitókép: Magyar Közút/YouTube

Egyre sűrűbben csapnak le a magyar autópályák rémei

Csak a szerencsén múlt, hogy eddig nem történt súlyos tragédia a forgalommal szemben autózók miatt.

Hetente fordul már elő, hogy forgalommal szemben hajtanak fel valamelyik autópályára, ahol gyakran 10-30 kilométert is megtesznek. Eddig csak a vakszerencsén múlott, hogy még nem történt tömeges katasztrófa – írja a Magyar Nemzet.

A napilap felidézi, hogy az M30-as október végén átadott új, 60 kilométeres szakaszán már az első hétvégén több hajmeresztő eset. Egy 82 éves hölgy először szabályosan haladt a pályán, majd meggondolta magát és megfordult, utána nagy sebességgel a forgalommal szemben vezetett összesen 28 kilométert. Még aznap egy 59 éves encsi nő szintén a forgalommal szemben közlekedett, ráadásul kétszer is megfordult a pályán, mire sikerült lehajtania. A rendőrség szakemberei mindkét esetben előállították a sofőröket, vezetői engedélyük bevonásáról is intézkedtek.

A közútkezelő a térségben élőket kéri, hogy ne megszokásból vezessenek, figyeljék az előjelzéseket, a gyorsforgalmi utakhoz kapcsolódóan kék hátterű táblákon jelzik a szakemberek az útirányokat, településeket. Érdemes az autósoknak folyamatosan frissíteniük a navigációs eszközeiket, és mindig a legfrissebb térképszolgáltatásokat használniuk, ugyanis az is rendszeresen előforduló probléma, hogy a régi szoftverek nem ismerik fel az új pályaszakaszokat és nem megfelelő utasításokat adnak a közlekedőknek, mint például, hogy forduljanak meg.

Egy biztos: hogy ha egy sofőrnek, miután felhajtott a pályára, a jobb oldalára esik az elválasztósáv, akkor garantált, hogy eltévedt, és a forgalommal szemben halad. Ilyen esetben amilyen gyorsan csak teheti, húzódjon le, és hívjon segítséget.

Mint az Infostart megírta, az ORFK a Magyar Közúttal közösen három évre visszamenően közel száz ilyen esetet elemzett, és teljes bizonyossággal csak az derült ki, hogy az esetek nem tipizálhatók sem utak, sem csomópontok szerint. Ugyanígy a sofőrök tekintetében sem az életkor, sem az állampolgárság vagy lakhely nem tekinthető mérvadónak. Ezzel szemben minden esetben felvetődik a sofőr figyelmetlensége, gondatlansága, és, hogy kevés kivételtől eltekintve az első hibát sokan újabb és újabb hibákkal tetézik. Például, hogy megpróbálnak megfordulni, gyorsítanak, hogy mielőbb elérjék a kihajtót.

Címlapról ajánljuk
Rusvai Miklós: tehén fertőzött meg embert madárinfluenza-vírussal, és ez nem jó jel

Rusvai Miklós: tehén fertőzött meg embert madárinfluenza-vírussal, és ez nem jó jel

Egy tehéntől kapta el a madárinfluenza vírusát egy tejtermelő az Amerikai Egyesült Államokban. A fertőzést idejében megállították, ezért a gazda megúszta egy szemgyulladással; még felső légúti tünetek sem alakultak ki nála. Ez az első bizonyított eset, hogy a H5N1 szarvasmarháról emberre terjedt át, emberről emberre viszont még mindig soha – mondta az InfoRádió által megkérdezett víruskutató.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.21. kedd, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
Nem a gépek veszik el a munkánkat, hanem akik jól használják azokat

Nem a gépek veszik el a munkánkat, hanem akik jól használják azokat

Több felmérés is azt mutatja, hogy a vállalatok nagy részének már van tapasztalata a generatív AI megoldásokkal, amitől hatékonyságnövelést és költségcsökkentést várnak, de a válaszokból az is kiderül, hogy a legtöbben nem tudják, hogy milyen úton induljanak el, hogyan építsék azt be a szervezet mindennapi működésébe. Kovács Gyula, az AI-szolgáltatásokat nyújtó Neuron Solutions ügyvezetője szerint fontos, hogy a munkavállalók megértsék: az AI nem a munkájukat veszélyezteti, a „fenyegetés” inkább abban áll, hogy olyan emberek veszik el a munkájukat, akik jobban használják a gépeket.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×