eur:
394.85
usd:
367.53
bux:
71456
2024. július 2. kedd Ottó
Nyitókép: MÁV

160-nal mehetnek majd a vonatok a Budapest–Belgrád vonalon

Kiskunhalas állomáson elkezdődött a Budapest-Belgrád vasúti korszerűsítés magyarországi szakaszát érintő kivitelezés előkészítő fázisa.

A hazai közlekedésfejlesztési erőfeszítések középpontjában a következő 10-15 évben egyértelműen a vasút áll, ezen belül pedig az egyik legfontosabb beruházás a Budapest-Belgrád vasútvonal korszerűsítése és kapacitásbővítése - mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter Kiskunhalason, a fejlesztés alapkőletételén.

A tárcavezető úgy fogalmazott: a kötöttpályás teherszállítás versenyképességének megerősítése hozzájárul a közlekedészöldítési erőfeszítések sikeréhez és a 2050-re kitűzött klímasemlegességi cél eléréséhez. A hazai vasútprogram kiemelt céljai közé tartozik, hogy Magyarország a földrajzi helyzetéből adódó lehetőségekkel élve Közép-Európa teherszállítási, logisztikai és elosztó központjává váljon. A tranzitkapacitások jobb kihasználtságának feltételét és eszközét az jelenti, ha a lehető legnagyobb mértékben kapcsolódunk be az Európa és Kína közötti, növekvő forgalom lebonyolításába. A keleti nyitás politikájával összhangban ezért azon dolgozunk, hogy korszerű és biztonságos logisztikai megoldásokkal kapcsoljunk össze kontinenseket és régiókat.

A Budapest-Belgrád vasútvonal felújításával Magyarország kínálja majd a leggyorsabb szállítási útvonalat a görögországi kikötők érintésével a Távol-Kelet és Nyugat-Európa között

- tette hozzá.

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója közölte: a beruházás 85 százalékát hitelből, a fennmaradó 15 százalékot saját forrásból, önrész biztosításával finanszírozza a magyar állam.

Elmondta azt is, hogy a Budapest és Belgrád közötti vonatok esetében a jelenlegi

nyolc óráról 3,5 órára csökkenhet a menetidő;

belföldön a távolsági vonatok egy órával rövidebb idő alatt tehetik majd meg a 160 km-es szakaszt a főváros és Kelebia között, illetve a budapesti elővárosi utasok is akár húsz perces menetidő-csökkenéssel is számolhatnak Kunszentmiklós-Tassig. Javul a menetrendszerűség, és a vonal átbocsátóképességének növekedése révén versenyképessé válik a vasúti áruszállítás, így csökken a környezet terhelése, a levegő szennyezése is.

Tomislav Momirović szerb építésügyi, közlekedési és infrastruktúráért felelős miniszter az eseményen arra hívta fel a figyelmet, hogy a térség legmodernebb vasútjának megépítésével együtt még jobb kapcsolatokat teremtenek a két nemzet között.

A korszerűsítés több mint 150 km-es szakaszán – a kétvágányú pálya megépítésével – összesen 339 vágánykilométer hosszban valósul meg a vasútfejlesztés. A kivitelezés előkészítő szakasza az elkövetkező hónapokban nem érinti a vasúti utazási lehetőségeket, a vonatok továbbra is a meghirdetett menetrend szerint közlekednek.

A MÁV közölte a Soroksár és Kelebia országhatár közötti vasúti korszerűsítés finanszírozását biztosító támogatási szerződést az Innovációs és Technológiai Minisztériummal 2020 tavaszán kötötte meg a MÁV, ezt követően 2020 júliusában kezdődött el a tervezés és engedélyeztetés, a beruházásnak 2025-re kell elkészülnie. A vasútvonal az építés és kétvágányúsítás után mind az utasok, mind pedig az áruszállítás számára versenyképes szolgáltatást nyújt majd. 160 km/óra lesz az engedélyezett sebesség, ehhez 188 ezer négyzetméter zajvédő fal épül.

Öt új állomásépület lesz: Délegyházán, Kiskunlacházán, Dömsödön, Fülöpszálláson, Kiskőrösön; továbbá a mostani, meglévő épületet felújítják Soroksár, Dunaharaszti, Taksony, Dunavarsány, Kunszentmiklós-Tass, Szabadszállás, Kiskunhalas és Kelebia vasútállomásain, ezen felül 410 új P+R, 440 új B+R parkoló áll majd az utazók rendelkezésére. Új gyalogos aluljárókat hoznak létre és új lifteket telepítenek Soroksár, Dunaharaszti, Taksony, Délegyháza, Kiskunlacháza, Kunszentmiklós-Tass, Fülöpszállás, Csengőd, Kiskőrös, Soltvadkert, Kiskunhalas, Kelebia utazói számára.

Címlapról ajánljuk
A németeket Schöder politikai öngyilkosságára emlékezteti Macron öngólja

A németeket Schöder politikai öngyilkosságára emlékezteti Macron "öngólja"

Aggodalom és megdöbbenés Berlinben az előre hozott francia nemzetgyűlési választások első fordulójának eredményei és a második forduló lehetséges kimenetele miatt. Német kormánypártok vezető politikusai vélekednek úgy, hogy Emmanuel Macron francia államfő a választások kiírásával "öngólt" rúgott, és Németország legfontosabb uniós partnerét politikai elszigetelődés fenyegeti.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.03. szerda, 18:00
Giró-Szász András
politikai tanácsadó
395 alatt a forint

395 alatt a forint

Hétfőn még erősödéssel kezdett a forint, aztán amint romlott a külpiaci hangulat, a forint is visszakanyarodott, kedden pedig a borongós külső környezet mellett újra esni kezdett, így az euróval szembeni jegyzések 396 fölé lendültek. A délelőtti eurózóna inflációs adat nem mozgatta meg a piacokat, délután viszont amellett, hogy Christine Lagarde és Jerome Powell jegybankelnökök is megszólalnak, Amerikából munkaerőpiaci adat is érkezik. Összességében az látszik, ami az előző hetekben: a dollár az euróval szemben az 1,07 körül ingadozik, és az amerikai deviza kilengéseivel a forint is hol erősödik, hol gyengül.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×