eur:
409.9
usd:
386.37
bux:
77150.38
2024. november 13. szerda Szilvia
Az M0 autópálya déli szektorának bővítéséhez épült új, 770 méter hosszú hárosi Duna-híd próbaterhelés előtt 2013. június 4-én. Amennyiben a próbaterhelés során mért adatok egyeznek a számítottakkal, akkor az M6 autópálya és az 51-es számú főút közötti 11 kilométer hosszú szakaszon legkésőbb július végén megindulhat a forgalom.
Nyitókép: MTI Fotó: Sóki Tamás

Tanév kezdetéig maradhatnak Budapesten a dugók

Elengedhetelen az M0-ás hárosi Duna-hídjának felújítás miatti lezárása: a konstrukciós hibák kijavításával egy időben számos budapesti felújítás zajlik, így nehéz lesz a fővárosban közlekedni egész nyáron.

Az M0-ás hárosi híd felújítása fokozza a torlódásokat a belvárosban, mivel a többnyire a déli körgyűrűn autózók inkább a Duna-hidakon kelnek át, mondta el az InfoRádiónak Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke.

"Nemcsak az M0-áson közlekedők lehetőségeit befolyásolja a felújítás, hanem egész Budapestét: ha az M0-ás hídon ellehetetlenül vagy nagyon lelassul az áthaladás, az értelemszerűen befelé nyomja a forgalmat a városba. Így déli hidaink, a Rákóczi- és Petőfi-híd forgalmán érzékelhető, ha valami baj van az M0-áson" - fogalmazott a kabinetfőnök, hozzátéve, hogy nem először fordulnak elő a nem megfelelő kivitelezésből fakadó utólagos munkálatok a hídon, amelyek forgalomkorlátozással járnak. Emiatt hatalmas torlódások alakulnak ki a hídon, tovább rontva a város közlekedését. Ez összeadódik azoknak a fontos budapesti fejlesztéseknek az elvégzésével járó forgalmi helyzetekkel, amelyek Balogh Samu elmondása szerint már nem várhattak tovább.

A projektért felelős Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közlése szerint

június 16-tól egészen augusztus végéig teljes szélességében le lesz zárva az M0-ás autóút hárosi Duna-hídjának M1-es autópálya felé vezető hídja.

A nyári forgalomkorlátozás elengedhetetlen, a szerkezetet ugyanis hidraulikusan megemelik a munkálatok előírt technológiának megfelelő elvégzésének érdekében, majd ideiglenes támaszokra helyezik. Így tudnak majd dolgozni a 2018-2020-as rekonstrukció hibáinak kijavításán.

Balogh Samu reméli, az iskolakezdés idején már nem okoz majd fennakadást ez a folyamat a belvárosi közlekedésben. A munkálatok keretében új hídsarukat építenek be, de még ezelőtt meg kell erősíteni az acélszerkezetet. Az egyedi szerkezetek gyártása már elindult, de hetekbe telik, az első saruk beérezése augusztusban történhet meg. Várhatóan szeptember elsejétől megszűnik a forgalomterelés, tanévkezdetre a híd északi oldala birtokba vehető. Az összes saru cseréjéhez a híd felszerkezetét még az idei évben többször meg kell emelni, majd vissza kell helyezni. Szeptembertől decemberig hétvégente az északi pálya hídján 1-2 órán át tartó eseti forgalomkorlátozásra kell számítani.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Prőhle Gergely: már a német kormány bölcsőjében benne volt a halál, és most hatalmas a káosz

Prőhle Gergely: már a német kormány bölcsőjében benne volt a halál, és most hatalmas a káosz

A nagy filozófiai problémák a német rendszerben: a társadalmi integráció, a környezetvédelem és az orosz–ukrán háború – mondta Prőhle Gergely, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója, korábbi berlini nagykövet. Az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt az előre hozott választások okairól és várható fejleményeiről, a koalícióalkotás nagy nehézségeiről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.13. szerda, 18:00
Navracsics Tibor
közigazgatási és területfejlesztési miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×