Infostart.hu
eur:
386.84
usd:
330.28
bux:
109886.65
2025. december 19. péntek Viola
Nyitókép: NIF

Megindulhat a forgalom az új budapesti Duna-hídon

A héten elvégzik a Déli összekötő vasúti Duna-híd új hídszerkezetének próbaterhelését, így vasárnap estétől a vasúti forgalom menetrend szerint bonyolódhat azon keresztül - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF).

Február végén az utolsó elem beemelésével átjárhatóvá vált a Rákóczi híd melletti régi összekötő vasúti híd mellett kialakított új hídszerkezet, amely a Déli Körvasút fejlesztésének első állomása.

A beruházás részeként kettőről három vágányosra bővült a Déli összekötő vasúti híd; az új hídszerkezet megépítése után következik a meglévő két hídszerkezet újra cserélése - ismertette a NIF.

Hétfőn éjszaka rendben lezajlott a statikus próbaterhelés egy 17,5 méter hosszú, 116,3 tonna tömegű mozdonnyal, valamint 14 db, zúzottkővel megrakott, egyenként 12,74 méter hosszú, 70 tonna tömegű vagonnal. Ez összességében 1100 tonnát jelentett, melyet a vizsgálat során 16 különböző teherállásban helyeztek el és közben mérték a híd alakváltozásait - olvasható a NIF honlapján.

A mozdony beceneve „Szergej
A mozdony beceneve „Szergej" (Forrás: NIF)

Vasárnap dinamikus próbaterhelést hajtanak végre, ennek során többször, különböző sebességgel halad végig a hídon a próbaterhelő szerelvény (5, 20, 40, 60, 80 km/h). Ezt követően megindulhat a menetrend szerinti vonatforgalom az új hídszerkezeten, miközben megkezdődik a középső hídszerkezet bontása, hogy annak helyére is megépülhessen az új szerkezet.

Ezzel közel hetven év után először új vasúti vágányon nyílik majd átkelési lehetőség a Duna felett.

A Déli összekötő vasúti Duna-híd fejlesztése összesen 35,9 milliárd forintból valósul meg - idézték fel. A beruházást az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF valósítja meg, a Duna Aszfalt Út- és Mélyépítő Kft.-vel mint kivitelezővel együttműködve.

A Déli Körvasút a Budapest Fejlesztési Központ és a NIF közös projektje. A fejlesztés célja, hogy több elővárosi vonat közlekedjen az agglomeráció és Budapest között, a vasút pedig az új megállók és kapcsolatok révén versenyképessé válhasson, és nagyobb szerephez jusson Budapest közlekedésében.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor brüsszeli sajtótájékoztatója: ez a csúcs egy haditanács volt

Orbán Viktor brüsszeli sajtótájékoztatója: ez a csúcs egy haditanács volt

A péntek hajnalba nyúló csütörtöki brüsszeli EU-csúcsot követően a miniszterelnök némi alvás után állt az újságírók hadának rendelkezésére. Beszámolt róla, az EU-csúcs haditanács volt, a hozzászólások 90 százaléka arról szólt, hogyan győzzük le Oroszországot. Beszélt a belgák harcáról, egy nagy nyugat-európai tévhitről a hétköznapi emberek fejében, és arról, hogy az uniós országok hogyan adnak hitelt Ukrajnának – az európai emberek fizetni fognak, a miniszterelnök szerint ez a téma elemi erővel fog feltörni Nyugat-Európában. A miniszterelnök szerint ugyanazon a rendkívül veszélyes pályán vagyunk, mint annak idején az I. világháború előtt. Szerinte a végóráit éljük az Európai Uniónak, Ukrajna pedig egy stratégiai vereségben van.

Jövőre is a csehek védik a szlovák légteret

Csehország a jövő évben is részt vesz a szlovák légtér védelmében. Erről Jaromír Zůna új cseh védelmi miniszter és szlovák kollégája, Robert Kaliňák csütörtöki telefonos egyeztetésükön állapodott meg.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×