eur:
405.76
usd:
357.05
bux:
92964.32
2025. április 26. szombat Ervin
Kisiklott szerelvény a fogaskerekű Városkút és Svábhegy közötti megállójában 2014. június 7-én. A balesetben személyi sérülés nem történt.
Nyitókép: Öt éve hasonló eset történt: kisiklott szerelvény a fogaskerekű Városkút és Svábhegy közötti megállójában 2014. június 7-én. MTI Fotó: Lakatos Péter

Lecserélnék a BKV ósdi kocsijait

A kormánytól kérnek pénzt a fogaskerekű új szerelvényeihez, amit a BKV a kisföldalattival közös pályázatban kezelne.

A Millenniumi Földalatti Vasút, vagyis a kisföldalatti szerelvénycseréjének keretében újítaná meg a fogaskerekű vasút járműparkját a BKV – tudta meg a Világgazdaság. Egy becslés szerint 25 milliárd forint lenne 22 darab kisföldalatti, míg 12 milliárd nyolc darab fogaskerekű.

A cég a két beszerzést közös eljárásban rendezné, a prototípusokra és a sorozatgyártásra vonatkozó tervezési, illetve gyártási tendereket is együttesen írná ki, amit a kis darabszámú sorozatokkal, valamint a műszaki és üzemszervezési realitásokkal indokol.

A flottamodellnek feltétele, hogy a fedezet már az eljárás megjelenése előtt rendelkezésre álljon, ám a 37 milliárd forint még hiányzik. A lap úgy tudja, a társaság az Innovációs és Technológiai Minisztériumhoz fordult forrásért.

A kisföldalatti- és a fogaskerekű-járműprojekt előkészítésének tervezése várhatóan az idén tavasszal fejeződik be, így a BKV a birtokában lenne azoknak a dokumentumoknak, amelyekkel a program folytatódhat.

A Főmterv még 2020 áprilisában nyert el egy mintegy 750 millió forintos megbízást az új járművek tervezésének előkészítésére. Ez csak a tanulmányterveket és a majdani járműszállítás ütemezésének kidolgozását tartalmazza, a prototípusok tényleges terveit nem.

A kisföldalatti járműprototípusának tervezéséhez szükséges előkészítési feladatokat 395 millió forintért vállalta a cég, míg ugyanezt a feladatot a fogaskerekű vasútnál 260 millióért végzi el.

Szakértők szerint a szerződéskötéstől számítva

is legalább három év, mire elkészülnek a szerelvények.

A kisföldalatti kocsijainak átlagéletkora 45 év felett van, a 60-as vonalon, a Városmajor és a Széchenyi-hegy, Gyermekvasút állomás között járó fogaskerekűé több mint 40 év. A szakasz felújítása és meghosszabbítása régóta tervben van, létezik olyan elképzelés, hogy a Széll Kálmán tértől közvetlenül el lehessen jutni a Normafáig. A projektet támogató Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint a fogaskerekű teljes beruházási forrásigénye 40 milliárd forint, ebből a járműbeszerzés értékét 18-20 milliárd.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk

Csányi Péter:  az OTP stratégiája sikeres, de van, amit érdemes újragondolni

Drasztikus változtatást nem tervez, de számos területen készül finomhangolásra Csányi Péter, aki május elsejétől az OTP Bank vezérigazgatója lesz. Az InfoRádióban beszélt arról, hogy mely területeken változtatna, és hogy a leányvállalatok vezetőit jobban integrálná az anyabank működésébe.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.28. hétfő, 18:00
Csányi Péter
az OTP Bank vezérigazgató-helyettese, kinevezett vezérigazgató
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×