eur:
411.06
usd:
395.16
bux:
79341.72
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: BKK

A járvány miatt jön változás a BKV-buszokon

Elkezdik az első ülések kordonozását a buszvezetők védelmében.

A BKV-nál működő Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) még kedden követelte, hogy szüntessék meg az elsőajtós felszállást a fővárosi tömegközlekedési eszközökön, hogy így védjék a járművezetőket a megfertőződéstől.

A jó ideje megfogalmazott követelést nem teljesítette a közlekedési cég, az első ajtók lezárása helyett egy kompromisszumos megoldást fogadtak el – derül ki az NKSZ Facebook-oldalára feltöltött közleményből.

A Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége tagszervezetei, az Egységes Közlekedési Szakszervezet és a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége azt kezdeményezték, zárják el az autóbuszok és trolibuszok két első ülését az utazóközönség elől, és tiltsák meg, hogy az utasok a sofőrök közvetlen környezetében várakozzanak. "A kezdeményezés érdekében a munkáltató vállalta, hogy a hét folyamán elkezdi és hétvégéig be is fejezi a járművek első üléseinek kordonozását" – áll a közleményben.

Kedves Érintettek! Az első ajtók lezárása helyett az alábbi kompromisszumos megoldást fogadtuk el. Ezt képviseltük már a...

Közzétette: Egységes Közlekedési Szakszervezet2021. március 10., szerda

A Budapesti Közlekedési Központ az ügyben kiadott közleményében hangsúlyozza: a mostani intézkedés nem érinti az első ajtón történő le- és felszállást. A BKK ugyanakkor arra kéri az utasokat, hogy a koronavírus-járvány miatt minden esetben hagyják szabadon az első ajtó előtti területet, lehetőleg álljanak hátrébb az autó- vagy trolibuszon.

Az utasok egészségének megőrzése érdekében a megállóban a fővárosi járművek – amelyeken ez technikailag lehetséges – valamennyi ajtaja kinyílik, ezzel is elősegítve a szellőzést, de az elsőajtós felszállás ettől még érvényes szabály.

Hozzáteszik: a lezárást több mint 300 fővárosi nappali autóbusz- és trolibuszvonalon, valamint éjszakaibusz-vonalon alkalmazzák. A járművezetők biztonságát szolgálja az is, hogy tavaly márciusban felfüggesztették a helyszíni vonaljegy-értékesítést.

Címlapról ajánljuk

Aki fittyet hány a hóhányásra, csúnyán megjárhatja

A hirtelen jött hideg és hóesés nem csak az autósokat, a tömegközlekedőket, de a gyalogosokat is próbára teszi. Az ingatlantulajdonosoknak pedig fokozott figyelmet kell fordítaniuk a környezetükre, hiszen a havas vagy jeges járdák csúszásmentesítése az ő feladatuk, jogi felelősség terhelhetik őket, ha valaki elesik és megsérül.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjelentek a biztosítói extraprofitadó részletei: sok állampapírt kell venniük, hogy jól járjanak

Megjelentek a biztosítói extraprofitadó részletei: sok állampapírt kell venniük, hogy jól járjanak

A szektor egésze szempontjából kedvezően változik 2025-ben a biztosítók extraprofitadójának (hivatalos nevén pótadójának) a szabályozása: bár a kulcsok módosításával egyes biztosítók jól, mások rosszabbul járhatnak, ha képes lesz a szektor 150-200 milliárd forinttal növelni állampapír-állományát, akkor ennek 30%-ával, vagyis mintegy 50-60 milliárd forinttal csökkentheti extraprofitadóját. A továbbra is élő másik különadóval, a biztosítási adóval együtt 213 milliárd forintot remél a kormány jövőre a szektortól.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×