Lendületet vehetnek a közlekedésfejlesztési projektek 2021-ben, így a gyorsforgalmi úthálózat mellett a vidéki térségek infrastrukturális kapcsolatai is érdemben javulhatnak. Infrastrukturális fejlesztések sora indulhat el a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. és a Magyar Közút beruházásában még az idén – írja összeállításában a Világgazdaság. A lap úgy tudja, az idén összesen 200 milliárd forintot tervez elkölteni a kormány a vidéki alsórendű úthálózat korszerűsítésére.
A legnagyobb volumenű beruházás a Via Carpatia közlekedési folyosó teljes magyarországi kiépülése:
várhatóan augusztusban éri el a szlovák határt az M30-as autópálya azzal, hogy elkészül a Miskolc és Tornyosnémeti közötti része, ez három szakaszban 39,9, 75,3 és 63,9 milliárd forintos beruházás.
Tovább bővül az M4-es autóút az Abony és Törökszentmiklós közötti résszel két szakaszban 67,8 és 57,4 milliárd forintból, az M44-es pedig Tiszakürt és Lakitelek között 51,3 milliárdért.
Jelenleg érvényes vállalkozói szerződéssel rendelkezik az M6-os autópálya még hiányzó, Bóly és Ivándárda közötti, országhatárig érő szakasza – írja a vg.hu. A Kalocsa és Paks közötti Duna-híd és a hozzá kapcsolódó úthálózat esetében pedig a munkaterület átadása is megtörtént. A vidéki infrastrukturális fejlesztések keretében a jászberényi elkerülő szakasz harmadik üteme mellett a 471-es főút és a 37-es út Szerencs és Miskolc közötti négynyomúsítása szintén már megkezdődött.
Mint arról korábban beszámoltunk, Esztergomot is nagy fejlesztés érinti, az M100-as az M0-s nyugati szakaszának alternatívája lehet, ennek kiviteli engedélye megvan, már az idén indulhat a kivitelezése.
A 67-es út látrányi elkerülője közbeszerzés alatt áll, az M76-os autóút Zalaegerszeg–Körmend közötti kétszer két sávos szakasza szeptemberre készülhet el.
Főleg a Mátrába tartóknak meg persze a helyieknek jó hír, hogy tervezik Gyöngyös nyugati és északi elkerülőjét, Kalocsa térségében is több fejlesztés kezdődhet hamarosan.