Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
A koronavírus (COVID-19) elleni oltóanyagot tartalmazó fiolát tart a kezében egy egészségügyi dolgozó egy prágai kórházban 2020. december 27-én. Ezen a napon kezdődik az Európai Unió (EU) tagállamaiban a lakosság összehangolt beoltása. Az Európai Bizottság december 21-én adott feltételes forgalombahozatali engedélyt a német BioNTech és az amerikai Pfizer gyógyszeripari vállalatok által kifejlesztett vakcina európai alkalmazására.
Nyitókép: MTI/EPA/Martin Divisek

Egymillió magyar már biztosan akar koronavírus-oltást

Egyre nagyobb az érdeklődés a koronavírus elleni oltás iránt, már több mint egymillióan regisztráltak - jelentette ki a Miniszterelnöki Kabinetiroda parlamenti államtitkára a Facebook-oldalán.

Dömötör Csaba videójában elmondta: az interneten 632 ezren regisztráltak, 391 ezren pedig postán küldték vissza a regisztrációs lapot.

Az oltások december 26-án kezdődtek Magyarországon, részletes terv alapján. Jelenleg az egészségügyi és az egészségügyben dolgozókat oltják a kórházi oltópontokon.

Az államtitkár azt is közölte: már tartanak az előkészületek annak érdekében, hogy az idősotthonokban élők is mihamarabb megkapják a védettséget.

Mindenkit arra biztatnak, ha még nem tette meg, regisztráljon az oltásra (például itt) - mondta Dömötör Csaba, hangsúlyozva, a vakcina a leghatékonyabb eszköz a koronavírus ellen.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×