Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Kisiklott nosztalgiavillamos akadályozza a forgalmat Budapesten, a ferencvárosi kocsiszín előtt 2015. április 21-én. Egy kocsiszínbe beálló villamos siklott ki, ezért egy ideig nem jártak az 1-es villamosok a Budafoki út/Dombóvári út és a Népliget között.
Nyitókép: MTI/Mihádák Zoltán

Nagyot küzdve nyert meg egy milliárdos pert a BKV

Nem kell kiköltöztetni a ferencvárosi kocsiszínt és kötbért sem kell fizetnie a társaságnak.

Helyesnek ítéli a BKV vezetése korábbi döntését, amikor is a ferencvárosi kocsiszín ingatlanjára vonatkozóan kiállt az eredeti elhatározása mellett, és tavaly decemberben felülvizsgálati kérelmet nyújtott be a Kúriához, ragaszkodva az igazához és bízva az igazságszolgáltatás bölcsességében. A Kúria döntése értelmében ugyanis a BKV-nak sem az 1,5 milliárdos kötbért nem kell kifizetnie, sem a kocsiszínt nem kell kiköltöztetni – a társaság közleménye szerint ezzel akár 5-10 milliárdnyi közpénzt is megtakaríthattak.

A történet régre nyúlik vissza. 2005-ben a BKV Zrt. akkori vezetősége egy olyan, utólag már láthatóan nem előnyös szerződést kötött a ferencvárosi kocsiszín ingatlanjára vonatkozóan, ami miatt nem csak a kocsiszínt kellett volna elköltöztetni, hanem a – forráshiány miatti kivitelezhetetlen – költözés elmaradása miatt jelentős kötbér is sújtotta volna a társaságot. A BKV minden szinten és fórumon küzdött nem csak a szerződés érvénytelenítéséért, de az igazáért is, ezt az erőfeszítést pedig a bíróság szerdai kedvező ítélete meg is erősítette.

Bolla Tibor, a társaság vezérigazgatója – a BKV közleménye útján – hangsúlyozza, "számos korrekt és tisztességes javaslatot megfogalmaztunk, míg végül 2015-ben a szerződés megszüntetéséért indítottunk pert. Hosszas eljárás után 2019 decemberében a Kúriához nyújtottunk be felülvizsgálati kérelmet, mert bíztunk benne, hogy ez az egyedüli és korrekt megoldás. Erről döntött szerencsére a javunkra a testület. A döntés túlmutat a remízügyön, azt is alátámasztja, hogy felelős gazdálkodást folytatunk".

Az ítélet kimondja: a csereszerződés érvénytelen, így a kocsiszín továbbra is a megszokott helyen, a megszokott formájában üzemelhet, és adhatja forgalomba a fővárosi közösségi közlekedés számára nélkülözhetetlen villamosait.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Sugárzásveszélyre figyelmeztetnek Csernobilban, puccsot szerveznek Moszkvában - Háborús híreink Ukrajnáról szombaton

Sugárzásveszélyre figyelmeztetnek Csernobilban, puccsot szerveznek Moszkvában - Háborús híreink Ukrajnáról szombaton

A Nemzetközi Atomenergia-ügynökség (NAÜ) friss jelentése szerint megrongálódott a csernobili szarkofág a februári dróntámadást követően, így nem tudja ellátni elsődleges biztosági feladatát, vagyis a sugárzás megakadályozását. Bassár el-Aszad bukott szíriai diktátor egykori hívei szervezkednek Moszkvából, a céljuk, hogy felkeléseket szítsanak az új kormány ellen, és visszaszerezzék elvesztett befolyásukat. Állítólag már 50 ezernél is több harcost számlál a mozgalom. Oroszország tengeri blokáddal válaszolhat az ukrán kikötőkből induló áruszállítmányokra az orosz tartályhajókat ért ukrán dróntámadások után. Ez az akció azonban sok veszélyt rejt: Moszkva pontosan a növekvő veszteségek miatt vonult vissz a Fekete-tengerről.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×