Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Koronavírusteszthez vesznek vért egy nőtől a Pécsi Tudományegyetem egyik mintavételi pontján, a nagykanizsai Kanizsai Dorottya Kórházban 2020. május 12-én. A koronavírus-szűrőprogramban a Semmelweis, a debreceni, a szegedi és a pécsi egyetem vesz rész. A programba 17 ezer 780 embert hívtak meg véletlenszerűen kiválasztva. Ők életkorra, nemre és regionálisan is reprezentálják a magyar társadalmat.
Nyitókép: MTI/Varga György

Emmi: az egészségügyi dolgozók jellemzően nem a kórházakban fertőződnek meg

Az erőforrástárca ezt állítja egy televízió megkeresésére küldött válaszközleményében.

Nem volt probléma az egészségügyi dolgozók átirányításából, mindenütt figyelembe vették az intézményi betegszámot és az ehhez szükséges erőforrást - közölte az ATV-vel az Emmi.

A csatorna kérdéseire küldött válaszközleményből az is kiderül, hogy a járvány első hullámából származó tapasztalatokat felhasználják a második hullámban, az eü-dolgozók visszajelzései alapján pedig a covidos munkatársak többsége nem a kórházakban fertőződik meg, hanem családi, baráti körben.

A minisztérium arra is kitért, hogy a műtéti halasztások következtében felszabaduló orvosi kapacitást a koronavírusos betegek mellett tudják bevetni.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×