Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus

Vitézy Dávid: 55 ezer autót kiszívhat Budapest belvárosából az új Duna-híd

Új városrészek születése is múlhat akár a budai Andor utca vonalán induló új, dunai átkelőn. A BFK vezetője mindenkit buzdít, hogy éljen a kérdőív adta beleszólási lehetőséggel.

Társadalmi egyeztetést indított az új Duna-híd úthálózatának első, a Fehérvári úttól a Gubacsi út-Illatos úti csomópontig tartó szakaszáról a tervezést irányító Budapest Fejlesztési Központ (BFK). A kérdőívet szeptember 29-ig a projektet bemutató ujdunahid.hu weboldalon lehet kitölteni.

"Nemzetközi tervpályázaton választottuk ki Fürjes Balázs Budapest-fejlesztési államtitkár vezetésével azt a tervezőt, aki az új Duna-hidat tervezheti, a világ egyik legjobb építészirodájáról van szó. Az új hídhoz kapcsolódóan pedig egy új körút tervezését is megkezdte a Budapest Fejlesztési Központ, logikus, hogy a következő átkelő a Rákóczi híd és az M0-s híd között épüljön meg" - ecsetelte az InfoRádió érdeklődésére Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója, utalva arra, hogy a két, már meglévő átkelő közötti az a szakasz, ahol a legégetőbb a hídhiány Budapesten.

A kormány és a főváros részvételével működő Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa arról döntött, hogy a Galvani utca vonalában íveljen át a Dunán, vagyis az Andor utcából indulna a Galvani utca vonalában Észak-Csepelre, a Ráckevei-Soroksári-Duna-ágat keresztezve pedig az Illatos útba torkolna.

"Természetesen csatlakozna az összes észak-déli közlekedési tengelyhez, a főutakhoz, a csepeli és a ráckevei HÉV-hez is. A körút alapvetően kétszer két sávos lenne, villamospályával középen, egy olyan új villamosjárat lehetne itt, ami Észak-Budát Dél-Pesttel kötné össze, keresztül ezen az új hídon, szintén csatlakozva a HÉV-ekhez" - sorolta Vitézy Dávid.

Tágas járda és mindkét oldalon vezetett kerékpárút

is szegélyezné az átkelőt.

Az interneten most részletes forgalomtechnikai terveket is közzétettek, az emberek így "sarokról sarokra" el tudnak mélázni a forgalmi elrendezésen, de ennél többet is tehetnek, véleményezhetik is.

"Jelenleg ott tartunk, hogy az építési engedélyezési terveket bírálatra kaptuk meg a tervezőtől, s ha úgy tetszik,

a tervbírálatba vonjuk be a budapestieket, akiknek lehetőséget biztosítunk, hogy a tervek részleteiről is elmondják a véleményüket."

A hídnak az elgondolás szerint három funkciója lenne:

  1. tehermentesíteni a belvárost (akár 55 ezer autóval is csökkenhetne a belvárosi autóforgalom),
  2. lakóterületek összekapcsolása Budapest déli területein,
  3. rozsdaövezetek felértékelése, új élőhelyek teremtődése.

Építési engedélyek még így is lehetnek idén, jövőre pedig kezdődhetne a kiviteli tervek készítése, majd a kivitelező kiválasztása.

Az építkezés ütemezése - mint Vitézy Dávid hozzátette még - már a kormány dolga lesz.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Karácsonyi Signature PRO akció: két hónapig féláron

Karácsonyi Signature PRO akció: két hónapig féláron

Karácsony alkalmából ismét különleges akcióval kedveskedünk olvasóinknak: december 1-jén útnak indított kampányunk keretében fél áron adjuk a Signature PRO előfizetésünket, ráadásul két hónapra. Most még inkább megéri csatlakozni az előfizetők táborához, akik egyedi elemzésekben, máshol nem megtalálható online befektetői rendezvényekben, ingyenes konferenciabelépőkben, különleges tartalmakban részesülnek. És amit ígérhetünk régi és új előfizetőinknek is: folyamatosan fejlesztjük előfizetői tartalmainkat, formátumainkat, hamarosan újabb bejelentésekkel érkezünk.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 08:35
×
×
×
×