eur:
411.02
usd:
394.99
bux:
79323.64
2024. november 22. péntek Cecília

Vitézy Dávid: 55 ezer autót kiszívhat Budapest belvárosából az új Duna-híd

Új városrészek születése is múlhat akár a budai Andor utca vonalán induló új, dunai átkelőn. A BFK vezetője mindenkit buzdít, hogy éljen a kérdőív adta beleszólási lehetőséggel.

Társadalmi egyeztetést indított az új Duna-híd úthálózatának első, a Fehérvári úttól a Gubacsi út-Illatos úti csomópontig tartó szakaszáról a tervezést irányító Budapest Fejlesztési Központ (BFK). A kérdőívet szeptember 29-ig a projektet bemutató ujdunahid.hu weboldalon lehet kitölteni.

"Nemzetközi tervpályázaton választottuk ki Fürjes Balázs Budapest-fejlesztési államtitkár vezetésével azt a tervezőt, aki az új Duna-hidat tervezheti, a világ egyik legjobb építészirodájáról van szó. Az új hídhoz kapcsolódóan pedig egy új körút tervezését is megkezdte a Budapest Fejlesztési Központ, logikus, hogy a következő átkelő a Rákóczi híd és az M0-s híd között épüljön meg" - ecsetelte az InfoRádió érdeklődésére Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója, utalva arra, hogy a két, már meglévő átkelő közötti az a szakasz, ahol a legégetőbb a hídhiány Budapesten.

A kormány és a főváros részvételével működő Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa arról döntött, hogy a Galvani utca vonalában íveljen át a Dunán, vagyis az Andor utcából indulna a Galvani utca vonalában Észak-Csepelre, a Ráckevei-Soroksári-Duna-ágat keresztezve pedig az Illatos útba torkolna.

"Természetesen csatlakozna az összes észak-déli közlekedési tengelyhez, a főutakhoz, a csepeli és a ráckevei HÉV-hez is. A körút alapvetően kétszer két sávos lenne, villamospályával középen, egy olyan új villamosjárat lehetne itt, ami Észak-Budát Dél-Pesttel kötné össze, keresztül ezen az új hídon, szintén csatlakozva a HÉV-ekhez" - sorolta Vitézy Dávid.

Tágas járda és mindkét oldalon vezetett kerékpárút

is szegélyezné az átkelőt.

Az interneten most részletes forgalomtechnikai terveket is közzétettek, az emberek így "sarokról sarokra" el tudnak mélázni a forgalmi elrendezésen, de ennél többet is tehetnek, véleményezhetik is.

"Jelenleg ott tartunk, hogy az építési engedélyezési terveket bírálatra kaptuk meg a tervezőtől, s ha úgy tetszik,

a tervbírálatba vonjuk be a budapestieket, akiknek lehetőséget biztosítunk, hogy a tervek részleteiről is elmondják a véleményüket."

A hídnak az elgondolás szerint három funkciója lenne:

  1. tehermentesíteni a belvárost (akár 55 ezer autóval is csökkenhetne a belvárosi autóforgalom),
  2. lakóterületek összekapcsolása Budapest déli területein,
  3. rozsdaövezetek felértékelése, új élőhelyek teremtődése.

Építési engedélyek még így is lehetnek idén, jövőre pedig kezdődhetne a kiviteli tervek készítése, majd a kivitelező kiválasztása.

Az építkezés ütemezése - mint Vitézy Dávid hozzátette még - már a kormány dolga lesz.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Téli gumi nélkül most senki ne induljon útnak Budapesten!
Berontott a hó

Téli gumi nélkül most senki ne induljon útnak Budapesten!

Ahogy a meteorológia előre jelezte, éjjel leesett az első hó Budapesten. A takarítási munkálatokkal kapcsolatban az InfoRádió Varga Csabát, a BKM FKF Köztisztasági Divízió főigazgatóját kérdezte.

Orbán Viktor: mi nem a háborút akarjuk megnyerni, hanem a békét

A miniszterelnök pénteki terjedelmes interjújában tett bejelentést a csütörtökön ismertté vált megállapodás hátteréről a munkaadók és a munkavállalók között. Arról is beszélt, hogy a háború két legveszélyesebb hónapja következik. Közölte, meg fogja hívni Magyarországra a Nemzetközi Büntetőbíróság által üldözött Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnököt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Komoly pénzügyi nehézségei vannak az önkormányzatoknak: hogy tud segíteni a bankszektor?

Komoly pénzügyi nehézségei vannak az önkormányzatoknak: hogy tud segíteni a bankszektor?

Az önkormányzati piac 2014 óta, a konszolidáció befejezését követően folyamatos bővülést mutat, és ezzel párhuzamosan az OTP Bank piaci részesedése is növekszik, az elmúlt öt évben meghaladta a piac bővülésének ütemét. A konszolidáció óta eltelt időszakban az önkormányzatok hitelállománya ötszörösére, betétállománya pedig háromszorosára nőtt. 2016 végétől, a feladatok átszervezését követően,  megtakarításaik jelentős mértékben emelkedtek, követve az adóbevételek éven belüli ciklikusságát. Az energiaválság és az infláció azonban jelentősen megnövelte a működési költségeket - ezzel egyidejűleg a központi kormányzat egyes adóbevételeket, például az iparűzési adót csökkentette. Ennek következtében számos önkormányzat, különösen a kisebb településeken, likviditási problémákkal küzd, ami azt is jelenti, hogy megnövekedett az igény a likvid hitelezés iránt. Az OTP Bank októberben megjelent, egyszerűsített önkormányzati folyószámla-hitele ebben segít: a Portfolio a termék részleteiről és az önkormányzatok gazdálkodásának kihívásairól kérdezte Aladics Sándort, a pénzintézet Kereskedelmi Banki Divízójának igazgatóját.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×