eur:
410.92
usd:
392.41
bux:
79614.97
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: Facebook

Az új budapesti Duna-hídról kérdezik az embereket

Társadalmi egyeztetést indít az új Duna-híd úthálózatának első, a Fehérvári úttól a Gubacsi út-Illatos úti csomópontig tartó szakaszáról a tervezést irányító Budapest Fejlesztési Központ (BFK).

A kérdőív, amit szeptember 29-ig a projektet bemutató honlapon lehet kitölteni, négy nagyobb tematikus egységből, a beruházáshoz kapcsolódó általános szempontok, a budai oldali és a Csepel-szigetet érintő fejlesztések, valamint az első szakasz pesti oldali fejlesztéseinek véleményezéséből áll.

A felmérés célja, hogy a központ megismerje a budapestiek és a környező településen élők véleményét a Dél-Pestet, Csepelt és Dél-Budát összekötő új úthálózatról.

A fejlesztés második üteméről, a pesti oldali folytatás nyomvonaláról az ősz folyamán indít átfogó társadalmi párbeszédet a BFK.

Fürjes Balázs Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár azt mondta: széles körű egyetértés van abban, hogy Budapest közlekedésében új egyensúlyra van szükség a közösségi, az autós és a kerékpáros közlekedés között.

A híd irányonként két új forgalmi sávon kapcsolja majd össze a déli kerületeket és városfejlesztési övezeteket, valamint lehetővé teszi a forgalomcsillapítást.

A hídon irányonként két és fél méter széles kerékpárút és új villamosvonal is épül, amely csatlakozik majd a csepeli és ráckevei HÉV vonalához - ismertette.

Hozzátette: fontos, hogy a nagyobb budapesti fejlesztésekkel, beruházásokkal kapcsolatban valódi részvételen alapuló párbeszéd alakuljon ki, és hogy az új híd leendő használói is elmondhassák a véleményüket. Az új Duna-híd tervezése 2018-ban indult el, a munkát az egy évvel korábban kiírt nemzetközi tervpályázat győztese, a holland UNStudio és az brit Buro Happold Engineering alkotta tervezői konzorcium végzi. Az új városi körút úthálózatának első szakaszát a BFK szakmai irányításával a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. készíti elő. A híd tervét 2020 februárjában a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa is támogatta - írták.

Az új híd és a kapcsolódó úthálózat megépítése a többi között hozzájárul a Hungária körgyűrűn belüli forgalomcsillapításhoz, a belvárosi Duna-hidak forgalmi terhelésének csökkentéséhez, és új városrészek jöhetnek létre a jelenleg még jellemzően elhagyott, zömében rozsdaövezeti telkeken.

Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója elmondta: a hídhoz kapcsolódó körúton gyalogos aluljárók vagy felüljárók helyett zebrákon lehet majd átkelni, a forgalomtól védett járdákat fasorok szegélyezik majd, és Újbudán egy kisebb útmenti parkot is terveznek.

A hidat és a kapcsolódó úthálózatot bemutató új honlapon megtalálhatók a még nem végleges, tájékoztató jelleggel közzétett fejlesztési elképzelések, az úthálózat jellegzetes elemei, megoldásai. A központ arra kéri a budapestieket és az agglomerációban élőket, hogy ismerkedjenek meg a tervekkel, kövessék nyomon az új Duna-híd születését és vegyenek részt a fejlesztési elképzelések alakításában.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor a 3 éves béremelkedési program filozófiai hátterével is előállt

Orbán Viktor a 3 éves béremelkedési program filozófiai hátterével is előállt

A miniszterelnök pénteki terjedelmes interjújában tett bejelentést a csütörtökön ismertté vált megállapodás hátteréről a munkaadók és a munkavállalók között. Arról is beszélt, hogy a háború két legveszélyesebb hónapja következik. Közölte, meg fogja hívni Magyarországra a Nemzetközi Büntetőbíróság által üldözött Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnököt.

Szép a havazás, csak közlekedni ne kelljen - fotók

A havas táj látványát, a téli hangulatot sokan szeretjük, közlekedni benne annál kevésbé tartozik a kedvenceink közé. Ám ez a két dolog együtt jár, mint azt a szép, de némiképpen ijesztő fotóinkon is látszik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×