Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 21. vasárnap Tamás
Sín a megújult tokaji vasútállomáson 2020. augusztus 10-én. Megújult Mezőzombor és Nyíregyháza között a Budapest-Hatvan-Miskolc-Nyíregyháza vasútvonal. A felújításnak köszönhetően megszűntek a sebességkorlátozások, tarthatóbbá vált a menetrend, és megbízhatóbban működhet a debreceni állomásról vezérelt központi forgalomirányítás.
Nyitókép: MTI/Vajda János

Komoly elővárosi vasútfejlesztésbe vághat a kormány

Átfogó elővárosi vasútfejlesztési program előkészítéséről döntött a kormány, a Budapest Fejlesztési Központ irányításával elkezdődhet a lajosmizsei, a veresegyházi elővárosi vasútvonal, valamint a Kőbánya felső-Rákosliget közötti vonalszakasz átfogó fejlesztésének előkészítése, és tervezése.

A korszerűsítés után a lajosmizsei és a veresegyházi vonalon 15 perces időközönként, a mostaninál sokkal gyorsabban, óránként akár 80–120 kilométeres sebességgel is járhatnak majd a vonatok - emelte ki a BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt.

Budapesten és környékén az elmúlt 10 évben negyedmillióval nőtt az autók száma,

a fővárosban tízből hat ember közlekedik közösségi közlekedéssel, ezt az elővárosokból ingázók közül tízből csak hárman választják.

A főváros és elővárosainak levegőszennyezését, valamint a bevezető és a belvárosi utak zsúfoltságát a fenntartható és környezetbarát vasúti közlekedés arányának növelésével lehet csökkenteni.

Az elővárosi vasútvonalak közül a lajosmizsei az egyetlen nem villamosított, a vonal nagy részén 40 kilométer/órás a sebességkorlátozás. Az egyvágányú pálya még a jelenlegi állapotában is kihasznált, ezért a fejlesztési lehetőség óriási - mutattak rá.

A fejlesztés nyomán a BFK számításai szerint az utasszám akár három–négyszeresére is növekedhet, amit a mainál sokkal sűrűbb, a vonal belső szakaszán akár 15 percenként egymást követő szerelvényekkel lehet majd kiszolgálni. Kőbánya-Kispest és Lajosmizse között 80–120 kilométer/órás sebességgel közlekednek majd a vonatok. A tervek szerint

nemcsak a vasúti pálya, de a környezete és az állomások is megújulnak.

A Budapest Fejlesztési Központ ugyanis akadálymentesített vasúti megállókat, új P+R és B+R parkolókat tervez. A vonatközlekedés a fővárosban az Üllői útnál nem csak a főutat, de az 50-es villamos útvonalát is szintben keresztezi, ezt az akadályt ki kell iktatni, már csak a vonal villamosítása miatt is – írják a közleményben.

A Budapest–Veresegyház–Vác vonalon a lajosmizseihez hasonló léptékű infrastrukturális fejlesztésre van szükség. A korszerűsítés nyomán a jövőben Vácról Veresegyházon át fél óránként, a Veresegyházát követő szakaszon negyedóránként indulhatnak majd a vonatok Budapestre. Két új megálló is épül majd, az egyik a Marcheggi hídnál – a váci, veresegyházi, az esztergomi vonal és a külső körvasút találkozásánál –, a másik pedig Veresegyházon, a Medveotthon közelében.

A Budapest–Hatvan és Budapest–Újszász–Szolnok vasútvonalon a tervezett vasútfejlesztések közül kiemelkedik a Budapest–Hatvan, és a Budapest–Szolnok–Újszász vasútvonal közös szakasza. A Budapest Fejlesztési Központ célja az, hogy a Keleti pályaudvartól Pécelig és Gyömrőig

15 perces járatsűrűség legyen biztosítható.

Ehhez Budapesten harmadik vágányt kell építeni a Keleti pályaudvar és Rákosliget között.

Címlapról ajánljuk
A nyelviskoláknak van egy nyomós érve, miért kellene előbb kezdeni a második idegen nyelv tanulását

A nyelviskoláknak van egy nyomós érve, miért kellene előbb kezdeni a második idegen nyelv tanulását

A magyar lakosság nyelvtudása továbbra is az utolsók között van az Európai Unióban, pedig ma már az angol nyelv ismerete komoly előny a munkaerőpiacon – mondta az InfoRádióban a Nyelviskolák Szakmai Egyesületének elnöke. Légrádi Tamás szerint a közoktatásban és a nyelviskolák világában is a kiváló nyelvtanár a legnagyobb érték, ezért arra kell törekedni, hogy minél többen legyenek idehaza.

Minden bizonytalan Vlagyimir Putyin körül, csak találgatnak a hírszerzők

Belső hírszerzési források és kormányzati tisztségviselők között nincs egyetértés Oroszország távlati katonai céljait illetően. Míg egyes jelentések szerint Vlagyimir Putyin továbbra is igényt tart egész Ukrajnára, addig a hírszerzési igazgató szerint Moszkva elkerülné a közvetlen konfliktust Európával.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Floridában folynak a tárgyalások, fontos orosz csomópontot ért támadás – Háborús híreink vasárnap

Floridában folynak a tárgyalások, fontos orosz csomópontot ért támadás – Háborús híreink vasárnap

Kétnapos tárgyalássorozat kezdődött szombaton a floridai Miami városában az Egyesült Államok és Oroszország között. Kirill Dmitrijev, Vlagyimir Putyin orosz elnök különmegbízottja konstruktívnak nevezte az eddigi megbeszéléseket, amelyek vasárnap is folytatódnak. Volodimir Zelenszkij ukrán elnök elmondta, Washington új, háromoldalú tárgyalási formulát javasolt az ukrán és orosz tárgyalópartnereknek Miamiban, amelyben az európai országok is részt vehetnének. Az Ates ukrán partizáncsoport szabotázst hajtott végre egy vasúti csomópontnál, amely az orosz hadsereg ellátása szempontjából is kulcsfontosságú. Cikkünk folyamatosan frissül az ukrajnai háború és a békeerőfeszítések eseményeivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×