Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Nyitókép: Máthé Zoltán

Így képzeli el Budapest vezetése a forgalomcsillapítást - 15 mintaprojekt

Kitiltott átmenőforgalom a bulinegyedből, sebességcsökkentett Üllői és Szentendrei út, gyalogos V. kerület; kérdőív minden helyszínhez kapcsolódóan - de csak az átalakítás után két héttel. Balogh Samu mondta el a részleteket az InfoRádióban.

A közlekedésbiztonsági tervezés részeiként tizenöt budapesti helyszínen indulnak forgalomcsillapítási mintaprojektek a Fővárosi Önkormányzat gondozásában, a Budapesti Közlekedési Központ közreműködésével - mondta az InfoRádióban a főpolgármesteri kabinetfőnök, Balogh Samu.

"Budapesten

nullára szeretnénk csökkenteni a súlyos és a halálos kimenetelű közúti balesetek számát,

a mostani terv ezt a célt kívánja elérni. Ezt viszont nem kívánjuk egyedül csinálni, szeretnénk bevonni a budapestieket is, erről szólnak a mintaprojektek" - részletezte Balogh Samu.

A mintaprojekt úgy néz ki, hogy kicsi területeken változtatásokat hajtanak végre, majd ezekről gyűjtik a lakossági visszajelzéseket a kozossegitervezes.budapest.hu portálon keresztül, ahol egyébként az egyes átalakítások részleteiről is tájékozódni lehet. A mintaprojektek beindulásakor mindig van egy-két hetes átmeneti időszak, amikor meg lehet ismerkedni az adott változtatással, a kérdőíveket csak ezután teszik közzé.

A tizenöt helyszín közül néhány esetében már megvalósult projektről lehet beszélni. "Egy részüket nyár végén vagy ősz elején fogjuk elindítani, az V. kerülettől egészen a külső kerületekig" - mondta még a kabinetfőnök.

A legnagyobb érdeklődést kiváltó mintaprojekt a belső-erzsébetvárosi, belső-terézvárosi forgalomcsillapítás, itt a bulinegyed átalakításáról van szó.

"Itt nagyon nagy a gyalogosforgalom, de a szűk erzsébetvárosi utcákon egyszerűen nem lehet elférni, mert nagyon nagy az autóforgalom, és parkolni is sokan akarnak. A Kazinczy utca például sétálóutcaként fog működni, és

a Király utca Deák tér felőli vége is sétálóutca lesz.

Átmenetileg az egész területről kiszorítják az átmenőforgalmat, és sebességcsökkentést fogunk bevezetni azért, hogy biztonságosan és komfortosan lehessen sétálni, kerékpározni ezen a területen" - részletezte Balogh Samu.

A VI-VII. kerületi, három hónapos tesztidőszakra tervezett változtatások miatt 250 új forgalmi táblát is felállítanak, és felújítanak egyes utcarészeket. A szakemberek vasárnap estig végeznek a munkákkal. Belső-Erzsébetváros nagy része Tempo 30-as övezetté alakul.

További helyszínek:

  • V. kerület - Lipótváros,
  • IX. kerület - Bakáts tér és környéke,
  • III. kerület - Vörösvári út és Flórián tér közötti terület egy része,
  • Szentendrei út és Üllői út (sebességcsökkentés),
  • VI. kerület - Andrássy út,
  • XI. kerület - Budafoki út környéke,
  • a II., VIII., XII. kerület egy-egy kisebb része.

A közlekedésfejlesztési akcióterv konkrét intézkedései 2021-ben, ütemezetten lesznek majd bevezethetők.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×