A megkérdezettek több mint kétharmada (67 százalék) napi szinten találkozik agresszív közlekedéssel, illetve erőszakos autóssal, ami egy megdöbbentően magas szám – fogalmazott az InfoRádiónak Bartal Tamás. Leszűrhető tehát, hogy az erőszakos közlekedés igen nagy probléma a magyar utakon, amit a fiatalok 56 százaléka, a középkorúak 72, míg az idősebb korosztály képviselőinek a 77 százaléka tapasztalja napi szinten – vagyis a korral haladva érzékenyebbek az emberek mások közlekedési stílusára – jegyezte meg érdekességként a szakember.
A megkérdezettek által
legveszélyesebbnek ítélt rangsort 99 százalékkal a büntetőfékezés vezeti,
ezen belül 95 százalék nagyon veszélyesnek tartja az említett manővert, amely az elmúlt időszakban nagy hírverést is kapott, ami belejátszhatott a válaszadásba – mondta a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató vezérigazgatója. Második helyre, 86 százalékkal a bevágás került, majd 67 százalékkal a másikra történő rátapadást, tehát a nem megfelelő követési távolságot említették a válaszadók. 50 százalék fölött volt a leállósáv indokolatlan használata, illetve az index nélküli közlekedés.
Az említetteken túli cselekményeket a megkérdezettek nem feltétlenül tartották veszélyesnek, így például az indokolatlanul lassú haladást, vagy a jobbra tartás figyelmen kívül hagyását, levillogást és ledudálást, illetve a buszsáv elfoglalását – ismertette Bartal Tamás.
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató felméréséből az is kiderült, hogy a megkérdezettek 64 százaléka szerint
településen kívül és belül egyaránt találkozni erőszakosan közlekedőkkel.
További érdekesség, fogalmazott a szakember, hogy míg a válaszadók több mint 90 százaléka állította, hogy találkozott agresszióval, ehhez képest magukkal szemben megengedőbbnek tűntek: 50 százalék sem volt az, aki beismerte, hogy így közlekedett volna már, ami némi ellentmondást sejtet. Az „őszintébbek” 53 százalékkal a férfiak, míg a nők esetében 27 százalék volt az önbevallók aránya.