A behajtási díj, hétköznapi nevén a dugódíj bevezetése már évek óta téma Budapesten. Ezzel bizonyos zónákból kitilthatják a dízelüzemű személyautókat. Karácsony Gergely főpolgármester a témáról legutóbb azt mondta, a dugódíjjal kapcsolatos vitákat a ciklus második feléig a vitákat le lehet zárni, és születhet egy megfelelő kompromisszum. A kormány többször jelezte, hogy nem támogatja a dugódíj bevezetését.
A K&H biztos jövő felmérést készített a témában, azt vizsgálva, hogy a 30-59 éves korosztályban hogy az érintettek támogatják-e a dugódíj bevezetését, és milyen tényezők szólnak ez ellen.
A kutatás szerint a magyarok túlnyomó része szerint a dugódíj bevezetése azért rossz ötlet, mert
nincs elég parkoló a magyarországi nagyvárosokban,
ahol az autót ott lehet hagyni. Ezzel az állítással 74 százalék értett egyet – főleg a budapestiek -, és mindössze 13 százalék szerint biztosított a parkolás dugódíj esetére.
A megkérdezettek 71 százaléka szerint a dugódíj azért nem jó ötlet, mert azok a városrészek járnának rosszul, amelyek nem tartoznak a dugódíjas zónába.
Szintén többségben vannak azok, akik szerint az aktuális városvezetés népszerűsége drasztikusan visszaesne a dugódíj miatt, a válaszadók 64 százaléka értett ezzel egyet. A megkérdezettek alig több mint fele – 55 százaléka – szerint pedig a dugódíj pusztán egy újabb pénzbeszedési lehetőség, tényleges haszna nincs az adott város szempontjából. Ezt főleg a keleti megyékben élők gondolják így, illetve azok, akik évi 10 ezer kilométer felett vezetnek vagy dízelautójuk van.
Vannak pozitív vélemények is.
A magyarok 54 százaléka szerint a dugódíj bevezetése miatt tisztább, jobb minőségű lehetne a levegő az adott városban,
34 százalékuk viszont nem értett ezzel egyet.
Arra a kérdésre, hogy a dugódíj hogyan hatna a forgalomra, a megkérdezettek 49 százaléka mondta, hogy jelentősen mérsékelné az adott városrész forgalmát, 39 százalékuk viszont úgy látja, nem hozna ilyen eredményt.
Összességében kisebbségben vannak, akik jó ötletnek tartják a dugódíj bevezetését: a megkérdezettek kevesebb mint fele, 41 százaléka tartaná célravezetőnek, 47 százalékuk viszont ellenkező véleményen van. Még kevesebben vannak azok (28 százalék), akik úgy vélik, hogy a feltételek már most is adottak Budapesten, így akár „holnap” is életbe léphetne a fővárosban az új rend. Azonban a többség, a válaszadók 52 százaléka ennél óvatosabb. A vidéki nagyvárosokban pedig mindössze a megkérdezettek harmada látná szívesen a dugódíjat, 55 százalékuk nem támogatja.