"Magyarország egyik legsikeresebb online médiacsoportjáról beszélünk, amelyet olyan cégek alkotnak, mint a TotalCar.hu Kft., a www.Napi.hu Online Kft., a PORT.hu Kft, a Femina Media Kft., az Inda-Labs Zrt. vagy éppen a csoporthoz tartozó portálok és az Index hirdetési felületeit értékesítő Indamedia Sales Kft. Ezt a rendkívül sikeres médiacsoportot fogom stratégiai befektetőként támogatni – az ebben az esetben inkább pénzügyi befektetői szemléletű – Oltyán Józsefet váltva az Indamedia Network élén" – mondta a Portoliónak adott interjúban Vaszily Miklós, aki 2001 és 2009 között már vezérigazgatója és résztulajdonosa is volt a cégcsoport jogelődjének.
Mint elmondta, a médiapiac a világon mindenütt óriási átalakulás előtt áll, a koronavírus-járvány jelentette krízis ezt tovább katalizálja, és már régóta szeretett volna újra tulajdonosi pozíciót vállalni, mert a TV2 elnökeként operatív vállalatvezetési terhek nem nyomják a vállát.
"Ez az a független online média- és szolgáltatócsoport, amelyik az átalakuló médiavilágban lokális szereplőként meg tudja őrizni a piaci súlyát, és tovább tud erősödni ebben az átalakulásban" – mondta arról, hogy miért éppen az Indamédiát választotta. Ráadásul a globális szereplőkkel is sújtott versenyben úgy látja, hogy csak azoknak a médiacsoportoknak van esélyük, amelyek kellően nagy és elkötelezett felhasználói bázissal rendelkeznek, és az Indamedia több terméke esetében ez kifejezetten igaz.
A jövőben a cégcsoportnak továbbra is két tulajdonosa lesz, a másik tulajdonos Ziegler Gábor, aki a cégben az operatív vezetést látja el, míg Vaszily Miklós stratégiai szereplőként tekint magára, aki a médiapiaci tapasztalatával akar hozzájárulni a társaság fejlődéséhez.
A vételárat nem árulta el, csak annyit, hogy egy viszonylag komplex finanszírozási struktúráról van szó, amely hosszú távra szól, komoly kötelezettségvállalással.
Az Indexről, amely alapítványi tulajdonban van, és több áttételen keresztül kapcsolódik az Indamedia Csoporthoz, azt mondta, a portál vezetőinek az a feladatuk, hogy minden politikai oldaltól független, minden beállítottságú olvasónak szerethető online médiacéget csináljanak, és a legnagyobbak legyenek, mert ebben érdekelt a cégcsoport is.
"Dinamikusabb pályára szeretném állítani a cégcsoportot, akár akvizíciókkal, akár komolyabb fejlesztésekkel, belépésekkel más területekre, akár partnerségekkel. A válsághelyzet elmúlását követően mindig adódnak attraktív lehetőségek a piaci terjeszkedésre a válságot túlélő nagy szereplők számára, és szerintem ilyen lesz az Indamedia is. Kifejezetten egy terjeszkedő és növekedő stratégiában gondolkodom" – mondta Vaszily Miklós.