eur:
409.3
usd:
375.63
bux:
74286.02
2024. november 5. kedd Imre
A Budaörsi úton megkezdett vízvezeték-építési munkák miatt torlódik a forgalom a BAH- csomópont és a Petőfi Sándor laktanya közötti szakaszon 2015. június 24-én. A sávlezárással és sáveltolással járó építkezés befejezése szeptember 4-ére várható.
Nyitókép: MTI/Kovács Attila

Vitézy Dávid: nem szeretnénk gyámkodni

Az önkormányzatok hatásköreiből nem kíván elvenni a közelmúltban létrejött Budapest Fejlesztési Központ. Az elővárosi közlekedés, a zöldfelületek növelése és a lakásfejlesztések terén fontos feladataik vannak - mondta a központ vezérigazgatója az InfoRádió Aréna című műsorában.

A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) a fővárosban és az agglomerációban koordinálja az állam különböző fejlesztési, beruházási feladatait – mondta a szervezet munkájáról szólva Vitézy Dávid. Egy olyan szakmai műhelyként működnek, amely támogatja a kormány döntéseit és a kormányzati munkát a Fővárosi Közfejlesztési Tanácsban.

A BFK semmilyen hatáskört nem fog elvonni az önkormányzatoktól. "Nem szeretnénk gyámkodni sem a főváros, sem más önkormányzat fölött" - szögezte le Vitézy Dávid.

Vitézy Dávid ezért arról is beszélt, hogy például az elővárosi közlekedés szervezése az állam feladata, és a Központ foglalkozni fog a zöldfelületek növelésével, valamint a lakásfejlesztések kérdésével is.

Kiemelte: Budapesten a klímaváltozáshoz leginkább a közlekedés által kibocsátott szennyezőanyagok járulnak hozzá. "Rengeteg ember betegszik meg ezektől, elsősorban tüdőmegbetegedésekről van szó. A helyzet - a gazdaság teljesítménye nyomán - romlik, mert egyre több ember engedheti meg magának az autóvásárlást, és ha nem versenyképes a tömegközlekedés, vagy az emberek nem érzik annak, akkor autózni fognak. Ennek eredményeként

5 százalékkal nőtt az autók száma Budapesten és Pest megyében, nagyjából egymillió kétszázezer autó van az utakon. Ez fenntarthatatlan.

Ha Budapesten körülnézünk, három autóból egy az agglomerációból ingázik be" - sorolta a számokat Vitézy Dávid. Ezek alapján elmondta: az elővárosi közlekedés szervezése az állam feladata, hiszen a MÁV és a HÉV vonalak fenntartója az állam, és a Volán járatait is az állam rendeli meg.

Az ingázást a HÉV vonalak fejlesztésével is csökkentenék, és ez nemcsak azoknak jó, akik így járnak munkába, hanem a belvárosiaknak is - mondta a vezérigazgató. "Tíz ingázóból ugyanis csak három tömegközlekedik, de ha ezt az arányt meg tudnák változtatni, akkor tízezerszám tűnnének el az autók Budapestről. Persze ez évtizedes munka" - tette hozzá.

Fejlesztenék a bérlet- és tarifarendszert is, hogy könnyebb legyen az ingázóknak (is). "Nekem az az álmom - és Fürjes Balázs államtitkártól megkaptam a felhatalmazást, hogy elkezdjünk rajta dolgozni -, hogy előbb-utóbb

legyen egy olyan közös bérlet, amellyel a BKK, a MÁV, a MÁV-HÉV és a Volán szolgáltatásait egyben lehessen igénybe venni"

- fejtette ki távlati céljairól a BFK vezetője. Hozzátette: többféle árkategória lesz, függően attól, hogy valaki távolabbról, például Érdről ingázik Budapestre, vagy csak a városban használja.

Címlapról ajánljuk
Elemzők az Arénában: a budapesti csúcson újra kell fogalmaznia a stratégiáját a vezető nélküli Európának

Elemzők az Arénában: a budapesti csúcson újra kell fogalmaznia a stratégiáját a vezető nélküli Európának

Az amerikai elnökválasztás végeredménye már az e heti budapesti EU-csúcson is éreztetheti a hatását, és meghatározza a magyar soros elnökség sikerét is – hangzott el az InfoRádió Aréna című műsorában, amelynek Böcskei Balázs politológus, az Idea Intézet stratégiai igazgatója és Mráz Ágoston Sámuel, a Nézőpont Intézet igazgatója volt a vendége.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.05. kedd, 18:00
Hankó Balázs
kultúráért és innovációért felelős miniszter
Fintech verseny és AI-boom a bankszektorban - Hogyan alakul át a bankolás?

Fintech verseny és AI-boom a bankszektorban - Hogyan alakul át a bankolás?

Immáron kilencedik alkalommal rendezzük meg a bankszektor, az IT-szektor és a fintech cégek egyik legfontosabb szellemi műhelyéül szolgáló Banking Technology konferenciánkat, ahol a bankok digitális transzformációjáról, a szektor legfontosabb IT-üzleti és technológiai fejlesztési irányairól van szó. A rendezvényen az AI-boomról, a csalásokról, a banki háttérrendszerek fejlődéséről, a digitális transzformációról, a fizetési piac trendjeiről zajlik a szakmai vita. A nap folyamán ebben a cikkünkben számolunk be a legfontosabb tanulságokról és a legizgalmasabb előadásokról, beszélgetésekről.    A bankszektor top vezetői, fintech-guruk, tanácsadók, a szabályozók és az IT-cégek szakértőinek krémje immáron kilencedik éve gyűlik össze konferenciánkon, hogy megosszák egymással gondolataikat a bankszektort érintő legfontosabb üzleti és informatikai kérdésekben.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×