Elkezdődhet a Kőbánya-Kispest vasútállomás utasforgalmi tereinek korszerűsítése a Speciálterv Építőmérnöki Kft. tervezésében – írja a közbeszerzési értesítő alapján a magyarepitok.hu. Teljesen megújul a főváros egyik legjelentősebb vasútállomása, a tervezési feladat magába foglalja a felvételi épület és a gyalogos felüljáró átépítését, a perontetők felújítását, valamint a liftek és mozgólépcsők áthelyezését. Mindezek a munkálatok a felvételi épület és a felüljáró komplex és teljes körű rekonstrukcióját szolgálják.
A fejlesztés egyúttal egy új, 120-140 méter hosszúságú, a vasúti pálya feletti, utas- vagy közforgalom számára megnyitott felüljáró tervezését is jelenti.A projekt célja egy anyaghasználatában igényes, modern, akadálymentes létesítmény, sok rozsdamentes szerkezettel és üveggel, korszerű utastájékoztatással, a végig fedett peronokon, padokkal.
Az új felüljáró a meglévő, zárt gyaloghidtól 80 méterre, a peronok elején épül meg.
Mindkét híd liftet kap, a peronokat a korszerű vonatok padlószintjére emelik.
. A három lépcsőben megújuló állomás fogadni tudja majd az új, emeletes Stadler-vonatokat.
Az agglomerációból és a külső kerületekből egyaránt jelentős utasforgalmat bonyolító Kőbánya–Kispest vasútállomás a ’90-es években hanyatlásnak indult, állaga erősen leromlott. A felújítása része a MÁV 2013-ban indított állomásfejlesztési programjának, a terület tisztázatlan tulajdonviszonyai ugyanakkor megnehezítik a projekt megindítását, miután a MÁV-on kívül a tulajdonosok között többek közt a X. és a XIX. kerület, de a Pilisi Parkerdő Zrt. is ott van.