Nem hajthatnak át a Széchenyi lánchídon a turistabuszok és a teherautók 2020. január 4-től - közölte péntek reggel honlapján a BKK.
A korlátozás a dunai átkelő felújításáig tart, és az 5 tonnánál nehezebb járműveket érinti. A BKK menetrend szerint közlekedő járműveire nem vonatkozik.
A kerékpárok, személygépkocsik, kisbuszok, furgonok továbbra is áthaladhatnak a hídon, amelynek szerkezete folyamatos, napi rendszerességű
hídüzemeltetői ellenőrzés alatt van.
A híd állapotát az üzemeltető Budapest Közút az előírt hídvizsgálati rendben folyamatosan ellenőrzi. A közelmúltban elrendelt hídvizsgálati állapotjelentés is elkészült, amely megállapította, hogy az eddigieknél szigorúbban kell betartani a hídon meglévő súlykorlátozásokat.
A BKK az InfoRádió megkeresésére megerősítette az eddig ismert információkat, hozzátéve, a kisbuszok, a furgonok, a gyalogosok és az autósok is az eddig megszokott rendben használhatják a Lánchidat, a Budapest Közút feladata lesz az, hogy a szükséges ellenőrzést elvégezze.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület levegőbe röpíti a kérdést: ha a turistabuszok túl nehezek a hídnak, akkor a BKK járművei miért nem? Egy Facebook-posztban foglalták össze mindezt.
Az InfoRádió kereste az ügyben a Fővárosi Önkormányzatot, de egyelőre nem volt elérhető.
Nincs döntés a Lánchíd felújításáról
Karácsony Gergely és Gulyás Gergely közös tájékoztatóján a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa decemberi ülését követően elhangzott: a Lánchíd felújításával kapcsolatban nincs döntés, ennél a projektnél is pénzhiány van, ezért további párbeszédre van szükség.
A Lánchíd - és környékének - felújítása műszakilag régóta indokolt. A híd rekonstrukciójával kapcsolatos közbeszerzés elindult, de nem lehet lezárni, miután közel kétszer akkora árajánlat érkezett be, mint amennyi forrás erre a fővárosnál rendelkezésre áll.
A Fővárosi Közgyűlés május végén 23,4 milliárd forintban határozta meg a Lánchíd, az alagút és a pesti villamos-közúti aluljáró felújításának költségkeretét, a beérkező ajánlatok azonban jócskán meghaladták a vártat, a legalacsonyabb ajánlati ár is 12,41 milliárddal meghaladja a rendelkezésre álló keretet.
Szóba került, hogy a költségeket úgy próbálják csökkenteni, hogy az alagút felújítását későbbi időpontra halasztják.
A felújításról szóló kormányhatározat csak 18 hónapnyi lezárást engedélyez, de ez csak a közúti forgalom korlátozására vonatkozik, a felújítás időtartama 30 hónap.