Infostart.hu
eur:
386.93
usd:
329.74
bux:
109930.17
2025. december 19. péntek Viola
Nyitókép: Pixabay

Nem kap csak úgy Lánchíd-pénzt a főváros - de a kormánytól még nem is kért

A Lánchídon a felújítás után is fontos lesz a közösségi közlekedés, az autós használat eldöntése inkább politikai kérdés - vélekedett a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke az átkelő felújítása kapcsán. A kormány még nem kapott hivatalos levelet a fővárostól, hogy az plusz pénzt kérne, de nem is lesz az egyszerű.

Egyre többen reagálnak a Lánchídon átmenő forgalom korlátozásának hírére, ismert, a turistabuszok és a teherautók múlt szombat óta nem hajthatnak át a Belváros az I. kerülettel összekötő hídon, ami kritikus műszaki állapotban van.

Megszólalt az InfoRádióban a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke, Dorner Lajos is.

"Nem vagyunk hídmérnökök, de az intézkedés bevezetése furcsa: ha egyszer öttonnás korlátozás van, az öt tonnánál nehezebb

BKK-buszoknak sem szabadna átmenni,

a híd ugyanis nem tudja eldönteni, hogy kinek a busza megy át rajta és okoz neki nagy terhelést. A kormány is inkább úgy vélekedik, hogy ez nyomásgyakorlás, mintsem valós intézkedés" - véledett az egyesületi vezető, aki viszont arról is tud, hogy a hídmérnökök általános 5 tonnás lezárást akartak, de a városvezetés nem merte meglépni, hogy ne legyen közösségi közlekedés a hídon.

A Lánchíd állapotáról az a véleménye a VEKE-nek, hogy

a teherhordó elemek (lánc, tartószerkezet) rendben vannak, amivel baj van, az az útpálya, amit ki kéne cserélni,

ráadásul a kormány szabott egy olyan feltételt, hogy ezen 18 hónap alatt túl kellene esni.

"Már Tarlós István is kevesebbet kért a kormánytól, mint amit a BKK javasolt, csak úgy voltak vele, hogy nem kérnek olyan sokat, nehogy aztán a kormány ne adjon semmit" - vélekedett Dorner Lajos.

A 6 milliárd forint, amit sikerült a kormánytól "kiimádkozni", semmire sem elég

a VEKE szerint, még 20 milliárd forintnyi lehetne elegendő, az viszont biztos, hogy az ország egyik legfontosabb jelképe, a Lánchíd - amint Dorner Lajos fogalmaz - biztonságos átkelő legyen.

Ami a híd jövőjét illeti, a VEKE meghagyná a közösségi közlekedési funkciót a hídon, a felújítás idején a 16-os busz az Erzsébet hídon át járna, a 105-ös busz helyett pedig a 2-es metrót lehet választani.

Az InfoRádió a Lánchíd ügyében elérte Fürjes Balázs kiemelt beruházásokért felelős államtitkárt is.

"Egy politikai együttműködésben mindig lesznek egyetértések és viták. A Lánchíd ügyében nem pontosan értjük, mi lenne a kormányzat dolga, de még azt sem, hogy mi a helyzet, nem kaptunk szakszerű, írásos, alapos tájékoztatást a főváros részéről.

A Lánchíd fenntartója a főváros, az ő feladatuk ezt a felújítást elvégezni. Ha forráshiány van egy munkánál, a tulajdonos nagyon sok mindent tehet:

a közbeszerzési eljárás keretében tárgyalásokat kezdeményezhet az ajánlattevőkkel, egy külön körben egy szigorú, anoním, számítógépes árlicitet tarthat az árak lenyomása érdekében. Változtathat a műszaki tartalmon, optimalizálhatja azt, rengeteg eszköze van a fővárosnak. Egyetlenegy munkahelyen sem fogadnák el azt, hogy az ember a saját feladatkörében találkozik egy kihívással, és az egyetlen reakciója, hogy valaki más oldja meg helyette a nehézséget, annak a másnak pedig még információt sem ad. Várjuk, hogy a főváros saját hatáskörében mit tesz azért, hogy a helyzet rendezhető legyen."

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor brüsszeli sajtótájékoztatója: ez a csúcs egy haditanács volt

A péntek hajnalba nyúló csütörtöki brüsszeli EU-csúcsot követően a miniszterelnök némi alvás után állt az újságírók hadának rendelkezésére. Beszámolt róla, az EU-csúcs haditanács volt, a hozzászólások 90 százaléka arról szólt, hogyan győzzük le Oroszországot. Az európai emberek fizetni fognak, a miniszterelnök szerint ez a téma elemi erővel fog feltörni Nyugat-Európában. Úgy látja, ugyanazon a rendkívül veszélyes pályán vagyunk, mint annak idején az I. világháború előtt. Szerinte a végóráit éljük az Európai Uniónak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Családi kisvállalkozásból a régiós élmezőnybe: nagy dobásra készül a tatabányai csavarkereskedő

Családi kisvállalkozásból a régiós élmezőnybe: nagy dobásra készül a tatabányai csavarkereskedő

Az ország második legnagyobb csavar- és kötőelem-forgalmazója, az Iron Trade Havellant Kft. – amelyet legtöbben ITH Kft.-ként ismernek – jövőre bevezeti új logisztikai fejlesztését, amelytől 35-45%-os termelékenység-növekedést vár. Ez jó alapja lehet a román és szlovák piacon való további terjeszkedésnek – ahol már rendelkezik a cég leányvállalatokkal –, de akár új piacokra való belépésnek is. A generációváltáson a közelmúltban átesett ITH operatív feladatait az alapító tulajdonos, Havellant István fia, Havellant Kristóf végzi, aki a jövő évben debütáló logisztikai fejlesztés alapjait is letette.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×