eur:
411.24
usd:
392.83
bux:
0
2024. november 22. péntek Cecília
Forgalmi dugó Budapesten, a Hungária körúton 2017. november 27-én. A kínai miniszterelnök látogatása és a Kína-Kelet-Közép-Európa (KKE) csúcstalálkozó miatt forgalomkorlátozásokat vezettek be a fővárosban.
Nyitókép: Mónus Márton

Részleteket árult el Karácsony Gergely a budapesti dugódíjról

Az önkormányzati ciklus végére lát lehetőséget a behajtási díj bevezetésére a főpolgármester, de jelezte, az alkalmazását társadalmi párbeszéd, majd helyi népszavazás előzi majd meg. A kormány már korábban jelezte, nem látja értelmét a dugódíj bevezetésének.

A levegő jobb minősége miatt öt éven belül korlátozni fogják az autók közlekedését a belvárosban – közölte múlt szerdán Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes. Mint mondta, nemcsak a dízelautósok számíthatnak szigorításra, azt szeretnék, ha a belvárosba csak pénzért hajthatnának be az autósok, függetlenül attól, hogy milyen üzemanyagot használnak.

"Állandó dugókat, közlekedési káoszt látunk, ez így nem maradhat, és el fogunk lépni ebbe az irányba. lesz a dugódíjnak olyan formája, amellyel a mostani szabályozást szigorúbbá tesszük" - közölte Karácsony Gergely helyettese.

Válaszul a Miniszterelnökség közölte, ha Karácsony Gergely ragaszkodik a dugódíj bevezetéséhez, azt elsőként a Fővárosi Közgyűlésben, majd annak állásfoglalása után a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában és az Országgyűlésben érdemes megvitatni, míg Gulyás Gergely miniszter jelezte,

a dugódíjat nem támogatja a kormány, azt a Demszky-korszak hagyatékának tekinti.

Mint mondta, a dugódíj ügyében a főváros önálló döntést hozni, a dízelautók kitiltására viszont szerinte nincs jogi eszköz.

Karácsony Gergely kedden egy kérdésre válaszolva hosszan beszélt a helyettese által felvetett két lehetséges szigorításról, és mindkettőt megerősítette. Kijelentette, hogy

a főváros legrosszabb levegőjű városrészeiben alacsony kibocsátású övezeteket fognak kijelölni

annak érdekében, hogy megóvják a város levegőjét és a városban lakókat attól, hogy ezrek haljanak meg a légszennyezettség miatt.

"A részleteit ki fogjuk dolgozni, és az érintett kerületekkel is meg fogjuk tárgyalni, ha az intézkedésre szükség lesz" – mondta a főpolgármester, és úgy vélekedett, hogy az alacsony kibocsátású övezetek esetében egy évet vesz igénybe az előkészítés, után kezdődhet az egyeztetés a kerületekkel.

A behajtási díjnak először a feltételeit akarják megteremteni, például P+R parkolók építésével és a kötött pályás közlekedés fejlesztésével, és csak amikor megteremtették a feltételrendszert, akkor kezdenek széles körű társadalmi párbeszédet a behajtási díj mértékéről, a határairól és a bevezetés időzítéséről.

"Benne van a programomban, hogy stockholmi mintára

helyi népszavazással fog eldőlni, hogy ez a rendszer kell-e a budapestieknek.

Nem hozunk olyan döntés, amely a budapestek akaratával ellentétes lenne" – mondta Karácsony Gergely, aki a bevezetésre leghamarabb ennek az önkormányzati ciklusnak a végén lát lehetőségét.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor a 3 éves béremelkedési program filozófiai hátterével is előállt

Orbán Viktor a 3 éves béremelkedési program filozófiai hátterével is előállt

A miniszterelnök pénteki terjedelmes interjújában tett bejelentést a csütörtökön ismertté vált megállapodás hátteréről a munkaadók és a munkavállalók között. Arról is beszélt, hogy a háború két legveszélyesebb hónapja következik. Közölte, meg fogja hívni Magyarországra a Nemzetközi Büntetőbíróság által üldözött Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnököt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×