A válaszadók 40 százaléka nem tudja, hogy meddig nevezhetjük a még fel nem szerelt abroncsokat újnak – derült ki az Apollo Vredestein Kft. 4017 fő megkérdezésével készített friss felméréséből, amely a magyarok gumitárolási szokásait és az abroncsokkal kapcsolatos ismereteit mérte fel.
A hazai autósok többsége bizonytalan, ha az abroncsokon megjelenő elszíneződésekről van szó, de jó hír, hogy 90 százalékuk megfelelő módon tárolja a leszerelt abroncsszettjeit.
A kérdőív kitöltőinek 65 százaléka nem tudta, hogy meddig használható biztonságosan egy gumiabroncs. A KRESZ által előírt 1,6 mm-es mintázatmélységre sokan emlékeznek, de rengetegen tévesen úgy vélik, hogy a 3 vagy 5 éves abroncsokat már le kell selejtezni.
A gumiipari szakemberek szerint az abroncsok élettartama 10 év, és az előírt körülmények között tárolt, még fel nem szerelt gumiabroncsok 5 éven keresztül teljes mértékben megőrzik azokat a tulajdonságaikat, amelyek a gyártás időpontjában is fennálltak. A törvényi szabályozás szerint személygépjárművek esetében elegendő az 1,6 mm mély mintázat, de a biztonságos vízkiszorítás, fékezhetőség, kapaszkodás miatt a minimum 3 mm mély mintázat szükséges.
Érdekes újdonság, hogy napjainkban a legújabb autómodelleknél már nem gyári alapfelszereltség a pótkerék, sőt annak tárolására sem alakítanak ki erre alkalmas helyet a csomagtérben. Részben ennek köszönhetően a magyar autósok 35 százaléka csak egy defektjavító spray-jel indul útnak, 15 százalék pedig egy ideiglenes pótkerékkel célozza be a legközelebbi abroncsost. A többség helytakarékossági okból mond le a pótkerekekről, de fontos tudni, hogy a defektjavító spray csupán a kisebb sérülések kezelésére alkalmas, ha nagy a baj, tárcsázni kell a helyi autómentőt.