Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Nyitókép: police.hu

A legdurvább horrortrélerek a magyar utakon

Mit tehet a rendőrség, ha a schengeni határon fennakadás nélkül beléphetnek az országba ezek a veszélyes vontatványos karavánok?

Egyre gyakrabban kerül be a hírekbe egy-egy életveszélyes konvoj: a jellemzően román rendszámú trélerek sofőrjei vélhetően autónepperek, akik Németországból, vagy más nyugati országokból viszik haza a portékát, Magyarországon keresztül. Ám gyakran meglehetősen szabálytalanul, sőt, egyenesen hajmeresztő vontatmányokat építve.

Ezeket szedte össze a Pénzcentrum, megkérdezve a rendőrséget, hogy mit tehetnek ellenük.

Az egyik legdurvább ilyen karavánt a Vezess.hu egyik olvasója videózta le. A felvételen látható, hogy a tréleres autó mögé a delikvens felcsatolt egy utánfutót is, az azon lévő kisteherautóba pedig valahogy beszuszakoltak még egy drága Mercedest.

A következő videón látható cifra eset májusban történt, egy közlekedő Szolnok videózott le egy olyan autós szörnyet, amilyet eddig nem láttunk.

A rendőrség több videót is közzétett az elfogott karavánszörnyekről. Ennél a 42-es főúton lekapcsolt szerelvénynél a piros tréler egy kisautót visz, ami mögé a sofőr utánfutón felpakolt egy kisbuszt is, és innen még hajmeresztőbb a történet, mert az amúgy is tekintélyes méretű vontatmány után kötéllel odarögzített még egy autószállítót, amelyen egy újabb kisautót szállított, és a biztonság kedvéért emögé még felrakott egy BMW-t is az utánfutóra.

Az alábbi fotón lévő karavánt az M43-ason kapcsolták le a múlt héten. A terepjáró egy autókkal megrakott utánfutót húzott, ami pedig egy másik kocsit vontatott - ennek is volt utánfutója. A vontatott autóban a vezetőn kívül négyen is utaztak, ami teljesen szabálytalan.

Fotó: police.hu
Fotó: police.hu

Volt olyan is, hogy az úton guruló utánfutóra egy másikat is feltettek, de keresztben - egy olyan karavánban, amelyben az első jármű még három személygépkocsit szállított.

Fotó: police.hu
Fotó: police.hu

Az esetek kapcsán a rendőrség a Pénzcentrumnak elmondta: kiemelten ellenőrzik az autópályákon, autóutakon a vontatással, illetve az M1, N1 kategóriájú járművek megterhelésével kapcsolatos szabályok megtartását. "A közlekedésbiztonsági helyzet javulását célzó komplex közlekedésrendészeti ellenőrzések keretében

ezen szabályok megsértése miatt 2018-ban 1004, míg 2019 első hat hónapjában 627 járművezetőt szankcionáltunk"

- írta az ORFK kommunikációs osztálya, a büntetéseket a szabálysértési törvény rendelkezései alapján szabták ki. Ennek alapjá a kemény pénzbüntetés mellett akár el is kobozhatják az érintett járműveket, a sofőr jogsiját pedig bevonhatják.

Gyakorlatilg nem lehet megakadályozni, hogy ezek a nepperek, és életveszélyes vontatmányaik nyugat felől bejussanak az országba, hiszen a schengeni övezeten belül nincsen állandó határellenőrzés. Egyedül annyit tudnak tenni a rendőrök, hogy az érintett útszakaszokon fokozttan ellenőriznek.

A vontatásra egyébként számos szabály vonatkozik a KRESZ-ben, többek között az, hogy a vontatmány össztömegének kevesebbnek kell lennie, mint az azt vontató jármű össztömege, valamint hogy vontatáskor az autópályáról a lehető leghamarabb le kell jönni.

Címlapról ajánljuk
Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.

Az EU nem ezt az utat tervezte Ukrajna támogatására - Merz ennek ellenére elégedett

A zárolt orosz vagyon érintetlen maradt, a tagállamok három kivétellel Ukrajna 90 milliárd eurós támogatásában állapodtak meg. Legalábbis a nyilvánosság előtt ezzel a német kancellár is elégedett volt, noha az eredményhirdetésig az ellenkezőjét remélte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

A családi pótlék történetéről szóló kétrészes cikksorozatunk első részében a családi pótlék kialakulását tekintettük át egészen a rendszerváltásig. Ennek a támogatásnak a története jól mutatja, hogyan lett egy szűk körű, szociális indíttatású juttatásból olyan univerzális ellátás, amely évtizedeken át jelentős segítséget nyújtott a magyar családoknak. A 20. század során a jogosultak köre folyamatosan bővült, egyes időszakokban a családi pótlék a háztartások bevételének meghatározó részét képezte. A nyolcvanas évek végére pedig elérte a csúcspontját: minden gyermek után, munkaviszonytól függetlenül járt, és összege viszonylag jelentősnek számított. Mindez azonban éles kontrasztban áll a jelenlegi helyzettel, amikor az összeg évtizedek óta változatlan, és reálértékben szinte eltűnt a családok költségvetéséből. Felmerül a kérdés: hogyan jutottunk el idáig, és milyen társadalmi, gazdasági tényezők vezettek ahhoz, hogy a családok egykori védőhálója mára szinte jelképes támogatássá zsugorodott?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×