Két matróz helyett csak egy segítette a kapitány munkáját, vagyis hajózásra alkalmatlan volt a Hableány, derül ki az Index birtokába került legfrissebb szakértői véleményekből.
A szakértők úgy fogalmaznak, hogy a Hableány az esemény idején és helyén az egy fő matróz hiánya miatt nem volt alkalmas a hajózásra.
A portál információi szerint az, hogy a személyzet számát növelni kellene, már az előző hajóbizonyítványba is bekerült. A szakértő azt is hozzáteszi, hogy ezt a hajó vezetőjének kellett volna jeleznie az üzembentartó, vagyis a Panorama Deck Kft. felé.
A Viking Sigyn vészjelző rendszere másfél perccel az ütközés előtt jelezte, hogy a Hableány túl közel van, ezzel nem foglalkozott senki. Emellett azonban - a portál írása szerint - a szakértői véleményben az áll, hogy a Hableány sem adott le öt rövid hangjelzést, hogy nem lehet megelőzni. A hajózási szabályok szerint egy hajónak ugyanis akkor is jeleznie kell, ha látja, hogy meg akarják előzni, de arról nem értesítették.
Szerdán döntenek az ismételt letartóztatásról
A Hableány sétahajó május 29-én ütközött össze a Viking Sigyn szállodahajóval a Margit híd közelében, majd pár perc alatt elsüllyedt. A Hableányon 33 koreai turista és a kéttagú magyar személyzet utazott, közülük csak hét embert sikerült kimenteni. A szállodahajó ukrán kapitányát a baleset másnapján letartóztatták, majd 15 millió forintos óvadékért bűnügyi felügyelet alá helyezték - a Kúria későbbi döntése szerint törvénysértően.
A Fővárosi Főügyészség egy nappal később ismét indítványozta a férfi letartóztatását, ebben az ügyben szerda délelőtt dönt a bíróság.
A hajóbalesettel kapcsolatos összes cikkünket elolvashatja ITT.