eur:
415.45
usd:
403.38
bux:
79775.14
2025. január 3. péntek Benjámin, Genovéva
Helyben összeszerelt Modulo buszok sorakoznak a BKV kelenföldi autóbuszgarázsában 2018. október 18-án.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Ha eddig nem volt elég a budai közlekedési nehézségekből

Hétfőn kezdődik a Pasaréti út felújításának második üteme a Gábor Áron út és Pasaréti tér közti szakaszán, amely az 5-ös busz útvonalát, valamint a közúti forgalom rendjét is módosítja - közölte a BKK.

A társaság közleményében kifejtette, a beruházás hétfőtől a Gábor Áron út és a Pasaréti tér közti szakasz páros oldali útpályájának lezárásával folytatódik.

Ekkortól

a teljes Pasaréti út egyirányúvá válik a Pasaréti tér felé.

A BKK tervei alapján ez az állapot két hétig tart, majd augusztus 12-étől a Szilágyi Erzsébet fasor és a Gábor Áron út közötti szakaszon ismét megindulhat a kétirányú forgalom.

A Rákospalota felé tartó 5-ös busz a Pasaréti tér végállomástól a Pasaréti utat elkerülve a Kelemen László utca, Hűvösvölgyi út, Szilágyi Erzsébet fasor módosított útvonalon közlekedik, ezért nem érinti a Pasaréti tér, a Harangvirág utca, a Virág árok, a Gábor Áron utca/Pasaréti út, a Júlia utca, és a Vasas sportpálya megállóhelyeket.

A buszjáratra a Pasaréti téren a 29-es autóbusz megállóhelyén, az Akadémiánál a 129-es autóbusz megállójában, míg a Budagyöngyénél, a Nagyajtai utcánál és a Szent János kórháznál a 22-es autóbusz megállóhelyén lehet felszállni.

Hétfőtől ideiglenesen meghosszabbítják a Hűvösvölgyi útról az Akadémia P+R parkoló felé balra vezető kanyarodó sávot a Pasaréti út feletti területek megközelíthetőségének segítése érdekében. Egy új jelzőlámpás kereszteződés alakítanak ki a Hidász utca és a Pasaréti út találkozásánál, a közlekedők pedig ezen keresztül könnyebben és biztonságosabban érhetik el a Bimbó utat a Hűvösvölgyi út, Akadémia P+R, Hidász utca útvonalon.

A BKK úgy fogalmazott,

a Pasaréti út felújítása jó ütemben halad: a Szilágyi Erzsébet fasor és a Gábor Áron utca közötti rész páros oldali felújítása már elkészült, jelenleg a páratlan oldali munkálatok zajlanak.

Megjegyezték ugyanakkor, hogy

a jelenleg felújítás alatt álló szakasz kivitelezési munkáit sok tényező hátráltatta.

Példaként említették, hogy a járdák bontásakor jelentősen többet kellett kézi erővel bontani a tervezettekhez képest, mert az ott lévő vezetékek és alépítmények nem tették lehetővé a gépi bontást. Emellett a vezetékek rendezetlenül és jellemzően magasan haladtak, így a közvilágítási védőcsövek is csak nehézségek árán kerülhettek a járda alá, továbbá a víznyelők csatornára kötése is problémát jelentett a föld alatt lévő egyéb vezetékek helyzete miatt - fejtik ki a közleményben.

Címlapról ajánljuk
Így kerülhet vissza mégis a kormányrúd közelébe Olaf Scholz és pártja

Így kerülhet vissza mégis a kormányrúd közelébe Olaf Scholz és pártja

Dobrowiecki Péter, a Mathias Corvinus Collegium Magyar-Német Intézet kutatási vezetője az InfoRádióban úgy vélekedett, az 5 százalékos bejutási küszöbön billegő népszerűségű, liberális FDP februári parlamentbe kerülésén múlhat, hogy kivel tud majd kormányozni a jelenleg toronymagasan vezető CDU. A hárompárti kormányzásról az országnak friss, és nem túl jó tapasztalatai vannak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.01.06. hétfő, 18:00
Csaba László
közgazdász, egyetemi tanár
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×