eur:
410.64
usd:
393.87
bux:
0
2024. december 28. szombat Kamilla
HÉV szerelvény a szentendrei HÉV végállomásán.  MTVA/Bizományosi: Faludi Imre  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Faludi Imre

Egy csapásra nem lesz metróvonal a HÉV-vonalból

Szeptember elsejétől 5-ös metrónak nevezik a H5-ös HÉV-vonalat – erről döntött a Fővárosi Közgyűlés. A testület elfogadta a vonal föld alá süllyesztésének koncepcióját tartalmazó Budapesti Mobilitási Tervet is. A Metróért Egyesület elnöke szerint az elképzelés támogatható, ugyanakkor számos kritériumnak kell megfelelnie a HÉV-vonalnak ahhoz, hogy metróvonalként működjön.

Az óbudai önkormányzat honlapján kedden jelent meg az a hír, hogy a Tarlós István főpolgármester által vezetett Fővárosi Közgyűlés elfogadta Budapest 2030-ig szóló közlekedési fejlesztéseit összefoglaló Budapesti Mobilitási Tervet, amely részeként

a szentendrei H5-ös HÉV-vonalra szeptember 1-jétől M5-ös metróként fognak hivatkozni.

A közgyűlés arról is döntött, hogy a vonal Békásmegyer és a belváros közötti szakaszát metróüzemre alakítják át.

Az elképzelésről Dornel Lajos, a Budapesti Mobilitás Terv szakértője, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke nyilatkozott az InfoRádiónak:

"Az az elképzelés, ami 2007-08 körül született, az a Kaszásdűlőtől befelé, a város felé eső részt helyezte volna alagútba, ami nagyjából úgy nézett volna ki, hogy Kolossy tér, Margitsziget, Lehel tér, Nyugati pályaudvar és úgy a belvároson át a Kálvin tér, és úgy kötött volna be a déli HÉV-vonalakba – magyarázta.

Óbudának az a felvetése, hogy, miután a csillaghegyi–békásmegyeri térségben is nagyon súlyos közlekedési problémákat okoz a HÉV, itt is vizsgálják meg a tervezők a lesüllyesztés különböző műszaki lehetőségeit. Ezt összefoglalva sokkal egyszerűbb metrónak mondani, de természetesen a műszaki megoldások sokfélék lehetnek" – tette hozzá.

Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke a tervet jónak és támogathatónak tartja, ugyanakkor úgy véli, számos kritériumnak kellene megfelelnie a szentendrei H5-ös HÉV-vonalnak ahhoz, hogy metróvonalként működjön. "Talán a legfontosabb az, hogy

szintbeli kereszteződés nem lehet, gyalogos kereszteződés szintén metrónál elképzelhetetlen,

és ezen kívül is vannak olyan műszaki paraméterek, amelyeknek meg kell felelni. Itt egy óriási kérdés, többek között, hogy milyen járművek közlekednek majd ezen a vonalon, milyen vasútbiztosító- és áramellátási berendezések kerülnek telepítésre" – fogalmazott.

A Budapesti Közlekedési Központ a koncepcióval kapcsolatban csak annyit közölt az InfoRádióval, hogy a döntéssel a Fővárosi Közgyűlés kifejezi, hogy a fejlesztések során a H5-ös HÉV-re a budapesti gyorsvasúti hálózat részeként, távlati metróként tekint. A döntés üzemeltetési, utasforgalmi szempontból szeptember 1-jétől nem jár változással.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Vlagyimir Putyin bocsánatot kért

Vlagyimir Putyin bocsánatot kért

Elismerte Vlagyimir Putyin orosz elnök szombaton a Kreml tájékoztatása szerint, hogy az orosz légvédelem éppen működésben volt abban az időszakban, amikor a szerencsétlenül járt azerbajdzsáni utasszállító repülőgép megkísérelt landolni a grozniji repülőtéren.
VIDEÓ
Nagy veszélyben vannak ezek a munkák – Köztük van a tiéd?

Nagy veszélyben vannak ezek a munkák – Köztük van a tiéd?

A mesterséges intelligencia fejlődése az egyik legfontosabb tényezővé vált a munkaerőpiac átalakulásában: az AI egyre inkább képes automatizálni az olyan feladatokat, amelyeket eddig emberek végeztek, és új lehetőségeket teremt azok számára, akik képesek alkalmazkodni az új technológiai környezethez. A következő években az AI hatása a munkaerőpiacra várhatóan tovább fokozódik, és számos változást hoz, amelyek az iparágak, a munkakörök, a munkaerőigények és az alkalmazottak képességei terén is érzékelhetők lesznek. Elemzésünkben bemutatjuk, hogyan alakíthatja át a mesterséges intelligencia a munkaerőpiacot, mely állások lehetnek a legnagyobb veszélyben és milyen hatásokkal kell számolnunk az elkövetkező években.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 28. 14:04
×
×
×
×