A Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja (KKBK) egy képviselő útján leült a Kiserdővédő csoporttal, kikötve, hogy a Galvani híd megépítése eldöntött tény, ehhez kapcsolódóan új utak fognak épülni.
"Fegyverneky Sándor, aki képviseli a KKBK-t, korábbi országos főépítész, biztosított minket arról, hogy
az a tervezési folyamat, ami a Kiserdőt érintené, le lett állítva 2017-ben, azóta nincs semmilyen tervezési folyamat, sőt a beruházás kapcsolódó úthálózatának megtervezését kitolták 2022-ig "
- osztotta meg az InfoRádióval Balogh Samu várostervező, a Duna pesti oldalán élők érdekeit képviselő Kiserdővédő csoport tagja, aki szerint így van idő arra, hogy a kormányzatban is átgondolják a korábbi terveket.
A Kiserdővédők közben azt is feltételezik - látják jelét -, hogy a kérdéses területen kívül azért továbbra is folyhat a tervezés, ami behatárolja azt, hogy milyen lehetőségek lesznek, viszont ők azt szeretnék, hogy alternatív vonalvezetéseken gondolkodjanak, hiszen
ha megérkezik a Kiserdő közelébe az út, akkor már majd nem lehet mit csinálni.
Ha nem a Kiserdőn át, akkor merre mehet az út?
"Mi korábban elkészítettünk egy alternatív nyomvonalat, ami nyilván egy civil szerveződés képességeihez mérten nem egy teljes körű műszaki munka, de gondolatébresztőnek tökéletesen megfelel: ha utánanéznek
az eredeti útnak, amit átírt a beruházó, az látszik, hogy az út Ferencváros barnamezős ipari területein keresztül vezetett volna, mi azt gondoljuk, ez továbbra is megvalósítható,
és nincs szükség arra, hogy az utat a Kiserdő irányába vezessék" - nyomatékosította Balogh Samu.
Amondó, nem lehet érv a költségvonzat arra, hogy a Kiserdőn át menjen a Galvani hídról lejövő út, hiszen ez csak egy mellékberuházás, az itt élő emberek életkörülményeit viszont képes lenne tönkretenni.