eur:
411
usd:
395.07
bux:
79336.14
2024. november 22. péntek Cecília
A Clark Ádám úszódaru az elszállítást végző uszályra emeli a balesetben elsüllyedt Hableány turistahajó roncsát 2019. június 11-én. A Hableány május 29-én süllyedt el a Margit hídnál, miután összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval. A fedélzeten 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és a kéttagú magyar személyzet. Hét embert sikerült kimenteni, hét dél-koreai állampolgár holttestét pedig még aznap megtalálták.
Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

Súlyos hiányosságokra hívta fel a figyelmet a Hableányt üzemeltető cég ügyvédje

Több körülményről is beszámolt a Panoráma Deck Kft. korábban nyomozóként is ismert ügyvédje.

A dunai hajóbaleset egyetlen gyanúsítottja továbbra is a Hableány turistahajóba hátulról beleütköző és azt elsüllyesztő Viking Sigyn ukrán kapitánya, és a nyomozás egy bűncselekmény (vízi közlekedés halálos tömegszerencsétlenséget eredményező, gondatlan veszélyeztetése) gyanúja miatt. A rendőrségi megállapítások szerint nem volt ittas vagy drogos állapotban Jurij C., ám lapértesülések szerint meglehet, hogy épp szelfizgetett, amikor a tragédia történt.

A férfi ügyvédje szerint védence "érdemi vallomást tett tanúként, amely nyilatkozatát gyanúsítottként is fenntartotta. Vitatja a felelősségét és azt mondja, hogy nem érzi magát hibásnak a történtekért".

Dr. Sógor Zsolt, a Hableányt üzemeltető társaság, a Panoráma Deck Kft. ügyvédje szerint mind a kapitány, mind pedig több munkatársa felelős lehet a tragédiáért.

"A Hableányt maga alá gyűrő szállodahajót márciusban bocsátották vízre, a csúcstechnológiával méterre pontosan jelző radarokkal felszerelt, egyszemélyes kormányállású jármű, azaz egy ember is kormányozhatja biztonságosan a műszerek segítségével, ha odafigyel. A hajózás szabályai szerint azonban a Viking Sigyn 7-9 fős hajózási személyzetéből egy kormányos matróznak, különösen sötétben, szakadó esőben, a nagy sodrású, áradó folyón, egy hídpillér felé tartva kötelező lett volna az orrban szolgálatot tejesítenie. Az ő dolga lett volna többek között rádión jelenteni az esetleges veszélyt vagy akadályt a parancsnoki hídnak" - mondta a jogász a Blikknek.

A tragédiát okozó hajó mögött 100 méterrel egy másik Viking jármű is haladt akkor. "Ha a kapitány időben rádión átszól a kollégájának, minden bizonnyal több ember megmenthető lett volna. A bizonyítási eljárás része lesz kideríteni azt is, hogy a 135 méteres hajó kapitányi hídjáról nézve milyen terület esik a holttérbe" – árulta el a korábban nyomozóként is ismert ügyvéd.

A gyanúsítás szerint a Viking Sigyn nem vett fel kapcsolatot előzéskor a Hableánnyal, és hídszűkületben próbált előzni, ami tilos.

  • A május 29-ei balesetben a Hableány legalább 23 koreai utasa és 2 fős magyar személyzete lelte halálát a Margit hídnál, 7 embert kimentettek, 3 koreai turistát eltűntként tartanak nyilván.
  • A szállodahajó 64 éves ukrán állampolgárságú kapitányát a baleset másnapján vették őrizetbe. A 15 milliós óvadék megfizetése után elhagyhatta a börtönt, Budapestre kiterjedő bűnügyi felügyelet hatálya alá került, nyomkövetőt kell viselnie, és köteles hetente kétszer személyesen jelentkezni a nyomozóhatóságnál.

A tragédiával kapcsolatos valamennyi hírünk ITT olvasható.

Címlapról ajánljuk
Alapvető akadályokba ütközik Benjamin Netanjahu tényleges felelősségre vonása - nemzetközi jogász

Alapvető akadályokba ütközik Benjamin Netanjahu tényleges felelősségre vonása - nemzetközi jogász

A korábbi fenyegetését beváltva csütörtökön nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a hágai Nemzetközi Bíróság Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnök, Joáv Galant volt védelmi miniszter és Mohammed Deif, a Hamász – izraeli források szerint – már likvidált katonai vezetője ellen. Tóth Norbert nemzetközi jogász az InfoRádióban tette világossá, Izrael nem része annak a statútumnak, amely alapján értesítést küldtek 125 országnak az izraeli miniszterelnök eljárás alá vonásáról.

Aki fittyet hány a hóhányásra, csúnyán megjárhatja

A hirtelen jött hideg és hóesés nem csak az autósokat, a tömegközlekedőket, de a gyalogosokat is próbára teszi. Az ingatlantulajdonosoknak pedig fokozott figyelmet kell fordítaniuk a környezetükre, hiszen a havas vagy jeges járdák csúszásmentesítése az ő feladatuk, jogi felelősség terhelhetik őket, ha valaki elesik és megsérül.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×