eur:
411.06
usd:
395.16
bux:
79341.72
2024. november 22. péntek Cecília
Kotrógép egy hajón a hajóbalesetben elsüllyedt Hableány turistahajó közelében a Margit hídnál 2019. június 6-án. A Hableány és a Viking Sigyn szállodahajó május 29-én késő este ütközött össze a Margit híd közelében, a turistahajó felborult és elsüllyedt, fedélzetén 33 dél-koreai állampolgárral - turistákkal és két idegenvezetővel -, valamint kéttagú magyar személyzettel. Hét embert a környező hajókon utazók kimentettek, hét dél-koreai állampolgár holttestét pedig még aznap megtalálták. Azóta további nyolc áldozat holttestét azonosították.
Nyitókép: MTI/Mónus Márton

Hajóbaleset: megtalálták az egyik magyar áldozat holttestét

Az elsüllyedt Hableány kétfős magyar legénysége is eltűnt a múlt szerdai katasztrófában, az azonosítás után kiderült, egyikük holttestét találták meg csütörtök este a Szabadság híd környékén.

Azonosították a múlt heti dunai hajóbaleset két, a vízből csütörtökön kiemelt halálos áldozatát, egyikük dél-koreai, másikuk magyar - közölte a rendőrség csütörtök este a police.hu honlapon. A bejelentés szerint a délelőtt Érd térségében kiemelt áldozat egy dél-koreai nő, a hajó egyik utasa volt. A Szabadság híd környékén este kiemelt férfi magyar, ő a hajó legénységéhez tartozott.

A kutatásban részt vevők továbbra is keresnek még 8 dél-koreai utast és a hajó magyar legénységéből egy embert a Duna teljes déli szakaszán

- áll a közleményben.

A Hableány sétahajó május 29-én este süllyedt el a Margit híd közelében, miután összeütközött a Viking Sygin szállodahajóval. A fedélzeten 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és a kéttagú magyar személyzet. Hét embert sikerült kimenteni.

Folyik a Hableány kiemelésének előkészítése

A Terrorelhárítási Központ (TEK) koordinálja a munkálatokat. A TEK társadalmi kapcsolatokért felelős osztályának vezetője, Jasenszky Nándor csütörtökön elmondta, hogy a búvárok azokat az emelési pontokat alakítják ki a hajó alatt, amelyeken keresztül a Clark Ádám úszódaruhoz akarják rögzíteni a roncsot. Mire ezzel végeznek, várhatóan az úszódaru is a helyszínre érkezik, és megindulhat a Hableány kiemelése.

Szerdán és csütörtökön a kiemelés műszaki elkészítése zajlott:

olyan füleket és rögzítési pontokat alakítottak ki a búvárok a hajótesten, amelyek segítségével drótkötelekkel egy pontonhoz lehetett rögzíteni a roncsot.

A tervek szerint a kiemelés után egy uszályra teszik a hajótestet. Az M1 aktuális csatornán Solymos András hajómérnök arról beszélt, az emelés során komoly terhelésnek lesz kitéve a hajó, ezért akár ketté is törhet. Márton Róbert katonai búvár azt hangsúlyozta, hogy tíz-tizenöt percet tudnak a búvárok víz alatt tölteni a jelenlegi körülmények között a Dunában.

Jasenszky Nándor, a Terrorelhárítási Központ (TEK) társadalmi kapcsolatokért felelős osztályának vezetője sajtótájékoztatót tart a Hableány sétahajó kiemelésének előkészítéséről a TEK mobil műveletirányítási központjánál 2019. június 6-án.  A Hableány sétahajó május 29-én süllyedt el a Margit híd közelében, miután összeütközött a Viking Sygin szállodahajóval. A fedélzeten 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és kéttagú magyar személyzet. Hét embert sikerült kimenteni, illetve a baleset napján hét áldozat holttestét találták meg. Azóta további nyolc áldozat holtteste került elő. Valamennyien dél-koreaiak.
MTI/Balogh Zoltán
Jasenszky Nándor, a Terrorelhárítási Központ (TEK) társadalmi kapcsolatokért felelős osztályának vezetője sajtótájékoztatót tart a Hableány sétahajó kiemelésének előkészítéséről a TEK mobil műveletirányítási központjánál 2019. június 6-án. MTI/Balogh Zoltán

"Megállítják" a folyót

Az Országos Vízügyi Főigazgatóság kezdeményezte a szlovák vízügynél, hogy a Duna vízhozamának részleges visszatartásával segítsék az árhullám apadásának meggyorsítását.

Siklós Gabriella szóvivő úgy fogalmazott, hogy a megállapodás szerint a hidrológiai előrejelzések függvényében,

egy megbeszélt időpontban négy órán keresztül másodpercenként ezer köbméter vizet tartanak majd vissza Szlovákiában.

Ettől azt várják, hogy a Duna magyarországi szakaszának apadása átmenetileg felgyorsul - fejtette ki a szóvivő. Így a Clark Ádám úszódaru hamarabb közelítheti meg a múlt szerdai hajóbaleset helyszínét, és kezdheti meg a hajóroncs kiemelését.

Így azonosítják az áldozatokat

Dél-koreai adatbázis felhasználásával, nemzetközi protokoll szerint, ujjlenyomatok alapján azonosítják a dunai hajóbaleset áldozatait. A helyszínen dolgozó áldozatazonosító (DVI) csoport dél-koreai vezetője, Kim Bjung Ho, aki egyben a Interpol dél-koreai irodájának vezetője, elmondta, hogy Dél-Koreában nagykorúvá válásakor minden állampolgár minden ujjáról lenyomatmintát rögzítenek. Ennek alapján eddig valamennyi, a mentés és a kutatás során megtalált áldozatnak sikerült meghatározni a személyazonosságát.

Az ügyészség szerint adatokat törölt le a mobijáról az ukrán kapitány

A Fővárosi Főügyészség közölte, hogy a nyomozás adatai szerint a szállodahajó kapitánya a dunai hajóbaleset után adatokat törölt a telefonjáról. Megerősítették továbbá azt a sajtóhírt, hogy áprilisban Hollandiában is okozott balesetet a hajóskapitány.

A fővárosi főügyész - a legfőbb ügyész egyetértésével és engedélyével - öt ügyészből, illetve alügyészből álló ügyfeldolgozó csoportot hozott létre. A csoport jelenlegi feladata, figyelemmel arra, hogy az ügy vizsgálati szakaszban van, a nyomozó hatóságtól folyamatosan érkező adatok elemzése és értékelése. Ezen túl a fővárosi főügyész külön ügyészt jelölt ki a kapcsolattartásra a budapesti dél-koreai nagykövetség munkatársaival.

A múlt szerdai hajóbaleset összes cikkét ITT találják.

Címlapról ajánljuk

Aki fittyet hány a hóhányásra, csúnyán megjárhatja

A hirtelen jött hideg és hóesés nem csak az autósokat, a tömegközlekedőket, de a gyalogosokat is próbára teszi. Az ingatlantulajdonosoknak pedig fokozott figyelmet kell fordítaniuk a környezetükre, hiszen a havas vagy jeges járdák csúszásmentesítése az ő feladatuk, jogi felelősség terhelhetik őket, ha valaki elesik és megsérül.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjelentek a biztosítói extraprofitadó részletei: sok állampapírt kell venniük, hogy jól járjanak

Megjelentek a biztosítói extraprofitadó részletei: sok állampapírt kell venniük, hogy jól járjanak

A szektor egésze szempontjából kedvezően változik 2025-ben a biztosítók extraprofitadójának (hivatalos nevén pótadójának) a szabályozása: bár a kulcsok módosításával egyes biztosítók jól, mások rosszabbul járhatnak, ha képes lesz a szektor 150-200 milliárd forinttal növelni állampapír-állományát, akkor ennek 30%-ával, vagyis mintegy 50-60 milliárd forinttal csökkentheti extraprofitadóját. A továbbra is élő másik különadóval, a biztosítási adóval együtt 213 milliárd forintot remél a kormány jövőre a szektortól.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×