Infostart.hu
eur:
399.14
usd:
340.12
bux:
100310.98
2025. július 23. szerda Lenke
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) elektronikus jegyrendszeréhez (RIGO) kapcsolódó érvényesítő készülékekkel felszerelt tesztautóbusz a VT-Arriva Kft. fővárosi telephelyén tartott bemutatón 2018. január 9-én.
Nyitókép: MTI Fotó: Szigetváry Zsolt

Figyelem, indul Budapesten az e-jegyrendszer

Egy hónapon belül elindulhat Budapesten a közösségi közlekedésben az e-jegyrendszer kísérleti programja a főváros és a kormány megállapodása értelmében, ez a jegyrendszer az egész országot le fogja fedni.

A modern közösségi közlekedés egyik legfontosabb eleme a készpénzmentes jegy és bérletvásárlás, az elektronizált jegy, ezt fogja a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. támogatni - mondta Juhász Edit nemzeti pénzügyi szolgáltatásokért és közműszolgáltatásokért felelős államtitkár kedden a Mobilfizetési szimpóziumon.

Tavaly júniusban indította el a Nemzeti Mobilfizetési (NM) Zrt. a Budakeszi Vadasparkban a mobilfizetéssel vásárolható belépőjegy-szolgáltatást, ezzel a készpénzkímélő megoldással már a kecskeméti és a debreceni létesítményekben is sorban állás nélkül lehet belépőt váltani.

"A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. az elmúlt években az egyszerű elektronikus fizetési megoldást kínáló állami társaságból olyan digitális pénzügyi közművet üzemeltető és fejlesztő vállalattá vált, ami a nemzeti vagyonkezelésért felelős miniszter támogatásával közös nemzetgazdasági céljainkat tudja támogatni" - fogalmazott az államtitkár.

Bővítik a szolgáltatások körét

Az öt éves mobilfizetési rendszerben még az autópálya-matrica és a parkolás van túlsúlyban, azon dolgoznak, hogy még több szolgáltatást nyújtsanak a piacnak, az ügyfeleknek - mondta a rendezvényen Veres Mihály, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója.

A rendszerben 137 millió tranzakciót bonyolítottak, 2,6 millió felhasználója van, akik 27 viszonteladó vállalkozás szolgáltatásait érhetik el.

Közöttük bankok, mobil operátorok, és kisebb magyar kkv-k is vannak. A vezérigazgató közölte: 95 szolgáltatót integráltak a rendszerbe, 81-et jogszabályi kijelölés alapján, és 14-en pedig üzleti alapon csatlakoztak.

A rendszerben a felhasználóknak nincs plusz kényelmi díja, a viszonteladókkal jutalékmegosztást biztosít - emelte ki Veres Mihály.

Az állami szolgáltatások digitalizációjára példaként említette, hogy 2-3 éven belül akár az iskolakezdési támogatást is mobilfizetéssel lehetne igénybe venni. Elérhetné az elektronikus fizetések aránya az 50 százalékot a pénzforgalomban, ha a szociális transzfereket az állam az elektronikus tér irányába tereli - vélekedett.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk

A szakértő elmondta, mi szükséges ahhoz, hogy létrejöjjön a Zelenszkij–Putyin találkozó

A tervek szerint a héten Isztambulban tárgyal az orosz és az ukrán delegáció a háborút érintő legfontosabb kérdésekről. Seremet Sándor, az Eurázsia Központ és a Magyar Külügyi Intézet vezető kutatója az InfoRádióban elmondta: a találkozón inkább technikai részletekről egyeztethetnek a felek, az elmúlt időszak fejleményei alapján kevés az esély arra, hogy közeledjenek egymáshoz az álláspontok.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.23. szerda, 18:00
Hegyi Zsolt
a MÁV-csoport vezérigazgatója
Épp most radírozzák le a magyar felpattanás kulcselemeit?

Épp most radírozzák le a magyar felpattanás kulcselemeit?

Az elmúlt években Magyarország gazdaságpolitikája erőteljesen az elektromobilitás felé fordult, a kormány pedig stratégiai ágazatként tekint az akkumulátor- és autógyártásra. A szektorban tapasztalható lassulás, valamint a BYD és a CATL hazai beruházásai körül kialakult bizonytalanságok azonban épp a legrosszabbkor érkeznek, hiszen a magyar gazdaság növekedési kilátásai egyébként is folyamatosan romlanak. Megnéztük, milyen okok húzódnak meg a kereslet megtorpanása mögött, és miért vált kérdésessé több, kulcsfontosságúnak tartott magyarországi gigaberuházás jövője.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×